Boyan blikt graag terug op zijn stage bij Supermachine
Student? Boyan Demortier (25, Ronse)
Studie? Bachelor Bedrijfsmanagement (Marketing) Master Handelswetenschappen (Finance & Risk)
Stage? Supermachine, een creatief advertising agency
Na de afstudeerrichting Finance wilde Boyan graag terugkeren naar zijn eerste liefde, marketing. Een inloopstage zou zijn kansen op een vaste job in die sector vergroten en toen hij hoorde dat het net gefusioneerde bureau Supermachine marketingstagiairs zocht, besloot hij zijn kans te wagen. “Op Pop-Up Class, een interactieve meetingspot voor studenten en jonge ondernemers, stelde ik me voor als kandidaat-stagiair aan Bas de Hooghe en Elke de Vilder, de oprichters en beide hoogvliegers op sociale media. Zij reageerden enthousiast en na wat administratieve rompslomp kon ik er aan de slag. Ik hield me vooral bezig met research. Als er een pitch voorbereid wordt, moet er een analyse van de markt, de concurrentie en de klant zelf gebeuren. Daarnaast mocht ik me, wanneer nodig en onder waakzaam oog, wagen aan copywriting. Verder hielp ik ook mee bij de tweede editie van Pop-Up Class: de sociale mediakanalen en website onderhouden, uitnodigingen versturen en opvolging van de genodigden, communicatie met de reporters enzovoort.” Boyan had al twee schoolgerelateerde stages achter de rug, maar noemt dit veruit de leukste werkomgeving. “’t Voelt nooit aan als ‘Vandaag moet ik dit doen’, maar wel als ‘Vandaag mag ik dit doen’. Ik ben dan ook superblij dat ik intussen een vast contract heb bemachtigd.”