Image
23/03/2022

Kmo's blijven aanwerven ondanks corona

Bijna de helft van de Belgische kmo’s geeft in de halfjaarlijkse kmo-werkbarometer van Acerta, ETION en VKW Limburg aan dat ze, ondanks het verplichte telewerk en de andere coronamaatregelen, toch nieuwe mensen willen blijven aanwerven.


Daarmee zijn de kleine en middelgrote bedrijven even optimistisch als een halfjaar geleden. De arbeidskrapte wordt wel almaar nijpender: 83% vreest geen geschikte mensen te vinden en 1 op de 5 vreest zelfs personeel te zien vertrekken naar de concurrentie.


Comments

JOBS & STAGES

Aanpassingsvermogen en veerkracht zijn de jobskills van de toekomst

Wie goed betaald wil worden op de werkvloer, moet de competenties in de gaten houden die werkgevers belangrijk [...]

Wat als je baas ook je vriend is?

Niet iedereen op de werkvloer lust elkaar rauw, blijkt uit een onderzoek van hr-dienstverlener Tempo-Team. [...]

  • Slider

TopMovies

SOCIAL





 

Job in the picture

Hasseltse studenten winnen Vlajo-ondernemersprijzen

Op het Next Gen Fest in Walibi reikte de vzw Vlaamse Jonge Ondernemingen (Vlajo) prijzen uit voor de [...]

17/10/2023

Was dit de coolste vakantiejob van afgelopen zomer?

Afgelopen zomer verspreidde Asmodee België, verdeler en ontwikkelaar van gezelschapsspellen, een bijzondere [...]

02/10/2023

Steeds minder pas afgestudeerden aan de slag in de zorg

Het afgelopen jaar is het aandeel min-35-jarigen dat met een nieuwe job in de zorg is gestart, duidelijk [...]

20/09/2023

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84