Image
23/03/2022

Kmo's blijven aanwerven ondanks corona

Bijna de helft van de Belgische kmo’s geeft in de halfjaarlijkse kmo-werkbarometer van Acerta, ETION en VKW Limburg aan dat ze, ondanks het verplichte telewerk en de andere coronamaatregelen, toch nieuwe mensen willen blijven aanwerven.


Daarmee zijn de kleine en middelgrote bedrijven even optimistisch als een halfjaar geleden. De arbeidskrapte wordt wel almaar nijpender: 83% vreest geen geschikte mensen te vinden en 1 op de 5 vreest zelfs personeel te zien vertrekken naar de concurrentie.


Comments

JOBS & STAGES

Steeds minder pas afgestudeerden aan de slag in de zorg

Het afgelopen jaar is het aandeel min-35-jarigen dat met een nieuwe job in de zorg is gestart, duidelijk [...]

Stel zelf je loonpakket samen

Meer dan de helft van de bedrijven geeft werknemers de kans hun loonpakket zelf samen te stellen. Vooral [...]

  • Slider
  • Slider
  • Slider
  • Slider
  • Slider
  • Slider

TopMovies

SOCIAL



Poll

Job in the picture

  • Slider
  • Slider

GUIDO zoekt redacteurs voor de Guido Stadsgids

Je kent ‘m wel, die dikke gids die al meer dan 30 jaar bestaat en studenten graag trakteert op [...]

09/10/2022

Bijna 10% meer personeel in horeca dan vóór corona

In de horeca zijn voor het eerst meer mensen aan de slag dan vóór corona. De totale tewerkstelling in [...]

08/10/2022

Frigo Loco: jonge start-up verzorgt innovatieve catering in bedrijven

De jonge start-up Frigo Loco vindt bedrijfscatering opnieuw uit. Frigo Loco biedt een volledig gamma [...]

06/10/2022

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84