Image
23/03/2022

Kmo's blijven aanwerven ondanks corona

Bijna de helft van de Belgische kmo’s geeft in de halfjaarlijkse kmo-werkbarometer van Acerta, ETION en VKW Limburg aan dat ze, ondanks het verplichte telewerk en de andere coronamaatregelen, toch nieuwe mensen willen blijven aanwerven.


Daarmee zijn de kleine en middelgrote bedrijven even optimistisch als een halfjaar geleden. De arbeidskrapte wordt wel almaar nijpender: 83% vreest geen geschikte mensen te vinden en 1 op de 5 vreest zelfs personeel te zien vertrekken naar de concurrentie.


Comments

JOBS & STAGES

Fusion koffiehuis met mascottes en driedimensionale schuimkunst: welkom bij UniQplanet

Er was eens een kleine alien Moony, die samen met konijntje Buni een koffiehuis runde… Het verhaal [...]

Hoe schrijf je een efficiënte motivatiebrief?

Hoewel je cv een heus visitekaartje is van je persoonlijkheid en ervaring, mag je de motivatiebrief niet [...]

  • Slider

TopMovies

SOCIAL





 

Job in the picture

DPG Media geeft beurzen aan jong journalistiek talent

Jonge mediamakers kunnen zich nog tot 30 juni inschrijven voor de tweede editie van de News City Academy [...]

19/06/2023

Klaar voor je eerste sollicitatie? Doe de FACTCHECK

Voor de eerste keer solliciteren, dat is reuzespannend. Om nog maar te zwijgen over de duizend vragen [...]

07/06/2023

Slechts 15% werknemers oefent 'juiste job' uit

Volgens een enquête van rekruteringsbureau Michael Page is minder dan één Europese werknemer op vijf [...]

03/06/2023

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84