Image
02/08/2024

Zo kleed je je stijlvol als man op kantoor

Start je binnenkort met je eerste baan of een compleet nieuwe functie? Werken in een corporate omgeving vraagt om een professionele en verzorgde uitstraling. Als man kan het soms lastig zijn om uit te zoeken welke items je sowieso in je kledingkast moet hebben, zodat je er elke dag zelfverzekerd naar werk gaat. Daarnaast wil je natuurlijk ook een goede indruk maken op je nieuwe collega’s, dus er is een grote druk als het gaat om het dragen van de juiste kleding. Maar welke items zijn nu echt onmisbaar voor elke man die een kantoorbaan heeft? In dit artikel raden we je een aantal items aan die je sowieso in je kast moet hebben om de perfecte, veelzijdige corporate garderobe te creëren.


Strak in pak, want dat kan

Een onmisbaar mode-item dat elke man in zijn kast moet hebben is een goed passend pak. Dit is namelijk de basis van elke corporate garderobe! Kies voor neutrale kleuren, zoals zwart, grijs of donkerblauw, aangezien deze veelzijdig zijn en je ze gemakkelijk combineren met andere items, zoals herenjassen voor een complete look. Een tweedelig pak van kwalitatieve stof kun je zowel op dagelijkse kantoordagen aandoen als voor formele bijeenkomsten, zoals netwerkevents. Zorg dat je een kwalitatieve snit aanschaft die bij je lichaamsbouw past. Overweeg daarnaast ook om het pak op maat te laten maken, zodat je de perfecte pasvorm hebt. Onderhoud het pak ook goed: breng het regelmatig naar de stomerij en berg het netjes op in je kast.

Mooie overhemden voor elke gelegenheid

Overhemden zijn een must-have voor elke man die op kantoor werkt. Zorg er dus voor dat je een selectie van goede, comfortabele overhemden in je kast hebt. Kies voor klassieke kleuren zoals wit, lichtblauw en grijs en voeg ook een paar hemden met interessante patronen toe aan je collectie. Denk bijvoorbeeld aan een overhemd met streepjes of een simpel borduursel op de borstkas. Katoen is vaak een veilige en fijne keuze voor overhemden, aangezien het ademende en duurzame eigenschappen heeft. Zorg ook dat je overhemden een goede pasvorm hebben en stevige kragen, want een slecht zittende overhemd kun je look verpesten.

De perfecte broek voor je meetings

Als laatste moet je ook een aantal comfortabele broeken in je corporate garderobe. Hoewel jeans lekker en losjes zitten, is het ook handig om nettere, lossere broeken in je kast te hebben. Denk bijvoorbeeld aan chino’s en pantalons in neutrale tinten, zoals beige, donkerblauw, zwart en grijs. Dit soort broeken kunnen zowel formeel als casual gedragen worden en is je ook nog eens makkelijk combineren met je overhemden. Zorg voor een gevarieerd aanbod aan broeken, zodat je altijd iets kan dragen voor elke zakelijke gelegenheid. Let bij de keuze van je broeken op de pasvorm en lengte: een te lange of te korte broek kan een slordige indruk geven.


Comments

JOBS & STAGES

Word gelukkig(er), word zelfstandig

Het stressniveau van starters is opmerkelijk gedaald, blijkt uit de Startersbarometer van Acerta. Twee [...]

Dit mag je niet doen op je cv

Wat vermeld je beter niet op je cv? GUIDO lijst de meest belangrijke zaken voor jou op. Niet doen: [...]

  • Slider

TopMovies

SOCIAL





 

Poll

Job in the picture

AI doet zijn intrede in de jobrekrutering

Hogan Assessments, wereldleider in persoonlijkheidsevaluatie op de werkplek, heeft onderzocht hoe artificiële [...]

01/06/2023

Eén werknemer op vier krijgt nooit een complimentje

Volgens Protime, marktleider in onder meer tijdregistratie en werkplanning, krijgt een kwart van de werknemers [...]

31/05/2023

Emma werkt in een kunstwinkel

Emma De Kestelier (24, zij/haar), studeert Gender en Diversiteit via een interuniversitaire master. Naast [...]

25/05/2023

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84