Image
23/09/2002

Kuifje facsimile: Het gebroken oor : De geur van verse drukinkt

De 'Kuifje'-facsimile's zijn zo teer en kostbaar dat je ze koopt met een hermetisch plastiekje errond. Snuit je neus voor je dat plastiekje openscheurt, om de heerlijke geur van verse drukinkt die uit het boek opkringelt niet te missen... Ah, een bibliofiele 'Kuifje'-uitgave, ons striphart gaat er steeds weer sneller van slaan.

Maak kennis met Het gebroken oor anno 1946, in een heerlijk krakende vertaling, needergeschreeven in oude spelling. De originele kleuren zien er beter uit dan ooit, de schuchtere Klare Lijn van Hergé - waar toen nog aardig wat McManus in zat - is aandoenlijk mooi en het verhaal giert met een rotvaart voorbij. Minimalistisch en toch widescreen, anarchistisch doch rechtschapen, dit is vroege 'Kuifje' op z'n best: de fundamenten voor een meesterbouwsel. En wie het originele afgodsbeeldje wil zien, dat staat nog tot eind april 2003 in de laatste zaal van de tentoonstelling Met Kuifje naar Peru in het Jubelparkmuseum.

(HDP)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Nieuwe editie van campagne tegen pesten focust op de omgeving

STIP IT, de campagne tegen pesten van Ketnet, MNM en Radio 2, is maandag van start gegaan en richt zich [...]

15/09/2024

Vijf tips voor een vlotte start van het academiejaar

Het is weer bijna zover: het nieuwe academiejaar gaat van start. Wat moet je zeker weten vooraleer je [...]

14/09/2024

Studenten nemen de spelling van Gen Z onder de loep

Vier laatstejaarsstudenten Business & Languages van Arteveldehogeschool in Gent tonen in hun bachelorproef [...]

10/09/2024

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84