Image
08/05/2011

Studenten maken reclame per fiets

Het is je misschien al opgevallen, de slogan ‘Straks samen koken? CU @ Delhaize’, die te lezen is op honderden studentenfietsen. Deze alternatieve reclamecampagne gaat uit van studenten KMO-management aan de hogeschool Gent.

 


Voor het vak Businessproject moesten de studenten een minionderneming oprichten waarbij ze een uniek product op de markt brengen. Omdat Gent een fietsstad en studentenstad is kwamen Olivier Miserez, Thomas Guns, Dries Reynaert, Dries De Bruecker, Pieter Vandevyvere op het idee om studentenfietsen als reclamemedium te gebruiken. Na het contacteren van verschillende bedrijven, kwam Delhaize als beste partner uit de bus. De wielbeschermers met de slogan werden verdeeld door enkele hogeschoolstudenten, en na twee dagen reden al bijna vijfhonderd fietsen met de slagzin rond. Studenten die willen meewerken, krijgen een blik Red Bull, Cola op pintje en een pakje koekjes. “We gaan de genummerde wielbeschermers ook spotten in de stad. Eén student kan daarmee een aankoopbon van 200 euro winnen, veertig andere elk een bon van 20 euro”, aldus Dries Reynaert, één van de vijf bedenkers.

 
(NDW)

 


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Deze hogeschool biedt als eerste in België "omgekeerde pedagogiek" aan

De Fabula Event Communication Campus, voorheen gekend als de Charles Péguy hogeschool, is de eerste hogeschool [...]

20/10/2024

Duaal leren blijft stijgen

Het aantal leerlingen dat voor duaal leren kiest, blijft stijgen. Dat blijkt uit cijfers van opleidingsnetwerk [...]

19/10/2024

5x Street Art in Geel

1) Mr. June De Nederlandse Mr. June nam de zijgevel van Standaard Boekhandel in de Nieuwstraat [...]

14/10/2024

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84