Image
08/05/2011

Studenten maken reclame per fiets

Het is je misschien al opgevallen, de slogan ‘Straks samen koken? CU @ Delhaize’, die te lezen is op honderden studentenfietsen. Deze alternatieve reclamecampagne gaat uit van studenten KMO-management aan de hogeschool Gent.

 


Voor het vak Businessproject moesten de studenten een minionderneming oprichten waarbij ze een uniek product op de markt brengen. Omdat Gent een fietsstad en studentenstad is kwamen Olivier Miserez, Thomas Guns, Dries Reynaert, Dries De Bruecker, Pieter Vandevyvere op het idee om studentenfietsen als reclamemedium te gebruiken. Na het contacteren van verschillende bedrijven, kwam Delhaize als beste partner uit de bus. De wielbeschermers met de slogan werden verdeeld door enkele hogeschoolstudenten, en na twee dagen reden al bijna vijfhonderd fietsen met de slagzin rond. Studenten die willen meewerken, krijgen een blik Red Bull, Cola op pintje en een pakje koekjes. “We gaan de genummerde wielbeschermers ook spotten in de stad. Eén student kan daarmee een aankoopbon van 200 euro winnen, veertig andere elk een bon van 20 euro”, aldus Dries Reynaert, één van de vijf bedenkers.

 
(NDW)

 


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Cast van '2DEZIT' nam les over bij Universiteit Antwerpen

Op maandag 23 oktober viel de cast van 2DEZIT de les 'Bronnen en Beginselen van het Recht' binnen [...]

19/12/2023

Dit zijn de winnaars van de News City Academy Awards

Voor het tweede jaar op rij organiseerde News City, de samenwerking tussen de nieuwsredacties van HLN/Het [...]

17/12/2023

Vlaamse jongeren spreken uitstekend Engels

Volgens de nieuwe EF English Proficiency Index, waarbij 2,2 miljoen niet-Engelssprekenden in 113 landen [...]

16/12/2023

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84