We puzzelen massaal in quarantaine
Puzzelen is terug hip. Met een overschot aan vrije tijd, kruipen familieleden gezellig samen om puzzels te leggen of dagen ze elkaar uit voor een leuk gezelschapsspel. De trend is duidelijk voelbaar bij speelgoedfabrikanten. ‘Het aantal orders op puzzels, bordspellen en educatief en creatief speelgoed is sinds de crisis gigantisch toegenomen”, verklaart speelgoedfabrikant Jumbo.
Puzzelen en gezelschapsspelletjes spelen met het gezin is deze weken terug een topactiviteit geworden. Het is voor de meeste gezinnen een goed alternatief voor tv en streamingsplatformen. Speelgoedfabrikanten merken aan de verkoop dat er terug een puzzel hype is ontstaan. De Nederlandse speelgoedfabrikant Jumbo kon deze week een plotse stijging van 438,5% meten in de online doorverkoop van alle puzzels en het educatieve speelgoed. Vooral de puzzels met drukke, getekende platen, waarbij in detail veel humor en nostalgie te vinden is, zijn populair.
(Sophie S.)