Image
25/03/2009

Typisch vrouwenproduct – Any Wear

“Bij die ring hebben we ook een passende ketting!” Verkopen zit sommigen blijkbaar al in het bloed. Jolien De Ceuster, studente Office Management aan de Katholieke Hogeschool in Mechelen is een van de krachten achter ‘Any Wear’, een oefenfirma die zonnebrillen, juwelen en handtassen verkoopt. Typisch vrouwelijke producten dus.

GUIDO: Verloopt de samenwerking vlot?
Jolien: Ons team bestaat integraal uit meisjes. Je zou denken dat dat spanningen veroorzaakt, maar niets is minder waar. Al van bij het begin verloopt de samenwerking uiterst vlot, misschien komt dat doordat we elkaar al goed kennen van in de klas. Dat er geen jongens in ons team zit, komt de teamgeest alleen maar ten goede (lacht). We staan allemaal achter onze producten. Ikzelf ben dan ook erg blij dat we iets typisch vrouwelijks verkopen. Mocht ik zelf mogen kiezen, had ik misschien voor parfum gekozen, maar juwelen vind ik ook zeer tof.

GUIDO: Vrees je niet dat je met dit product mannelijke kopers afschrikt?
Jolien: Het is niet omdat je een vrouwelijk product verkoopt dat je cliënteel uitsluitend bestaat uit vrouwen. Het is juist de kunst om ook mannen over de streep te trekken. Zij kunnen toch cadeautje kopen voor hun madam? Wij zien het dus niet als een domme zet. We hebben ook een extraatje dat voor meer verkoop zorgt: bij aankoop van 250 euro, krijg je een gratis armbandje.

GUIDO: Hoe zag het project er tot nu toe uit?
Jolien: We zijn begonnen in september en sindsdien werken we er acht uur per week aan. Ik ben verantwoordelijk voor de boekhouding. Ik heb dat niet zelf gekozen en zag er eerst wel wat tegenop, omdat ik dacht dat ik constant met cijfers zou moeten goochelen. Maar het computerprogramma dat we gebruiken doet bijna alles, dus valt mijn taak best mee. Als ik zou mogen kiezen, zou ik toch gaan voor secretariaat, aangezien die taak ook meer in de lijn ligt van mijn opleiding. Het project heeft ons al veel bloed, zweet en tranen gekost, maar nu we hier vandaag zijn en zien hoeveel we al verkocht hebben, krijgen we toch een gevoel van voldoening.

GUIDO: Betekent het einde van de beurs ook het einde van de firma?
Jolien: Neen hoor, als aan het einde van de beurs alle bezoekers naar huis gaan, zit ons werk er nog niet op. De komende weken zullen wij alle bestellingen verwerken, een werk van lange adem. Pas op het einde van dit schooljaar doen wij letterlijk en figuurlijk de boeken toe. Volgend schooljaar wordt de firma dan overgenomen door een nieuwe groep studenten.


(VDV)


Comments

ONTSPANNING

Nieuw in de cinema: 'The Voice of Hind Rajab'

The Voice of Hind Rajab, goed voor de 'Grand Prix voor Beste Film' op het voorbije Film Fest [...]

Nieuw in de cinema: 'L'Inconnu de la Grande Arche'

Wie in Parijs al eens op metrolijn 1 is blijven zitten tot aan terminus La Défense, kent de monumentale [...]

  • Slider
  • Slider

TopMovies

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Wordt dit dé Gentse snack van 2025?

Brengt 2025 een opvolger voor de het Gentse neuzeke, de mastel en de sneeuwbal? Maak kennis met de Gentsche [...]

31/12/2024

Nieuw in de cinema: 'Grand Tour'

Grand Tour, de zesde film van Miguel Gomes (van Tabu en het drieluik Arabian Nights) won vorig jaar in [...]

25/12/2024

'Schuerkalender' viert 50 jaar Rock Werchter

In 2025 viert Rock Werchter zijn 50ste verjaardag. Dat zal ongetwijfeld heel wat muzikaal feestgedruis [...]

24/12/2024

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84