Image
25/03/2009

Bio Beautiful Body

De grote winnaars van het hele event waren ongetwijfeld de studenten boekhouden-informatica van de Ursulinenschool in Mechelen. Met hun firma ‘Bio Beautiful Body’ kaapten ze onder andere de prijs van meest klantvriendelijke onderneming weg. Lieselot De Cruff deelde met ons haar ervaringen.

UIDO: Hebben jullie al veel verkocht vandaag?
Lieselot: Zeker! De verkoop overtreft onze stoutste dromen. Momenteel hebben we al zo’n zeventig bestelbons van vijftig euro uitgeschreven, wat niet niets is. Misschien komt het grote succes door onze speciale strategie die we hebben uitgedokterd om meer te verkopen. Zo krijg je een gratis handmassage als je voor meer dan 50 euro koopt en word je gratis gemaquilleerd als je meer dan vijf minerale producten koopt. Dat lokt zeer veel klanten naar onze stand.

GUIDO: Waarom minerale make-up?
Lieselot: Wel, minerale make-up is de nieuwste trend en het is milieuvriendelijk op de koop toe. Maar we verwennen niet enkel de vrouwen, ook de mannen komen bij ons aan hun trekken, want we verkopen naast de make-up voor de dames ook een scheerassortiment voor de heren. Ons team bestaat uit veertien studenten, zeven meisjes en zeven jongens, dus konden we toch moeilijk de mannen links laten liggen. (lacht)

GUIDO: Hebben jullie problemen gekend tijdens de voorbereiding?
Lieselot: We werken al sinds september aan dit project, dat tevens ons eindwerk is. In het begin verliep de samenwerking nogal stroef door beperkte communicatie tussen de verschillende diensten in ons bedrijf. Zo hebben we een dienst financiën, verkoop, marketing en voorraadbeheer. Maar eens iedereen de duidelijke afbakening van zijn job kende, ging het al veel vlotter. We hebben natuurlijk ook allemaal hetzelfde doel voor ogen: verkopen, verkopen en nog eens verkopen.

GUIDO: Wat vind je van het hele concept?
Lieselot: Ik vind het echt een superleuke en leerrijke ervaring! Dankzij de oefenfirma weet ik dat ik een job in de verkoop wel zie zitten, het liefst als financieel verantwoordelijke. Vooral het feit dat we bij onze oefenfirma geen echt geld kunnen verspillen, vind ik belangrijk. Bij een minionderneming wordt wel met echt geld gewerkt en volgens mij leidt dat soms tot ruzies als de kas bijvoorbeeld niet klopt. Ik vind dat iedereen die een opleiding volgt die ook maar iets te maken heeft met het bedrijfsleven zo’n project zou moeten krijgen op school.




Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



(VDV)

Comments

ONTSPANNING

Nieuw in de cinema: 'Follemente'

Al eens geprobeerd je brein stil te leggen tijdens een first date? Dat lukt nooit, want van pure zenuwen [...]

Nieuw in de cinema: 'Roofman'

Een kwarteeuw geleden overviel een Amerikaanse kerel tientallen fastfoodrestaurants door langs het dak [...]

  • Slider
  • Slider

TopMovies

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Once Upon A Festival hoopt op 12.000 bezoekers

Deze middag is het weer zover, Once Upon A Festival gaat om 14u van start aan het kasteel van Laarne. [...]

15/04/2011

Kappersgevoel in je eigen badkamer

Het bekende kappersmerk Wella viert haar 130-jarig bestaan en pakt daarom uit met een eerste haarverzorginglijn, [...]

15/04/2011

Le Cose Che Restano

Een van de meest onwaarschijnlijke bioscoophits van 2003, en naderhand een al even succesvolle bestseller-dvd, [...]

15/04/2011

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84