Image
19/02/2011

“Liefdesverhaal in 1200 foto’s” Oefenfirma Easy To Pack over hun youtubefilmpje

Easy To Pack deelt dit jaar de eerste prijs voor het beste youtubefilmpje met ZENergie. Beide filmpjes vallen op door de professionele aanpak en een mooi verhaal. ZENergie nodigt de klanten uit in hun parfumerie terwijl Easy To Pack de internationale handel in beeld brengt via een liefdesavontuur tussen twee dozen. Ebru Utku van het 5e jaar Handel in het Imelda- Instituut in Brussel vertelt ons enthousiast hoe haar team op dat idee kwam.

 


Ebru: Met ons fictief bedrijf Easy To Pack verkopen wij verpakkingsmateriaal dat nodig is bij het internationale transport, zoals dozen en papier. We hadden dan ook de opdracht gekregen om ‘internationale handel’ op een originele manier weer te geven in een youtubefilmpje. Wij hebben even moeten nadenken, maar hadden dan het plan om een ‘dozenfamilie’ te creëren. De jongensdoos Louis wordt verliefd op de meisjesdoos Louise, maar haar ouders zijn tegen de relatie en nemen haar mee naar Fiji. Louis is wanhopig en denkt zelfs even na over zelfmoord. Uiteindelijk gaat hij naar Easy To Pack en kan hij zo internationaal getransporteerd worden naar zijn liefje en eindigt het verhaal met een happy ending.

GUIDO: Hebben jullie lang gewerkt aan dit filmpje?
Ebru: Wij hebben er zeer lang aan gewerkt, omdat we ervoor gekozen hebben om een film te maken die is opgebouwd uit verschillende foto’s, dat heet een ‘stop motion’ film. Voor dit project hebben wij dus maar liefst 1.200 foto’s getrokken (lacht). Bovendien kan je je niet veel fouten permitteren, omdat je onmiddellijk opnieuw moet beginnen wanneer je eens uitschuift of als er geen juiste belichting is. We zijn daar nu met vier mee bezig geweest, Reba en Annabel verplaatsten de dozen en Stijn en ik namen de foto’s.
GUIDO: Je zal dan wel zeer blij zijn met de prijs?
Ebru: Ja, het is een beloning voor ons harde werk. We hebben een keyboard en een aantal dvd’s gewonnen. Vrijdag gaan we in de klas samen al naar een dvd kijken, dat zal wel leuk zijn. Wat we met het keyboard gaan doen, weten we nog niet.
GUIDO: Nu kan je het weer wat rustiger aan doen?
Ebru: We hebben hard gewerkt aan de voorbereidingen, maar de dag van de Belfair beurs zelf was niet zo vermoeiend. Wij zijn daar elk jaar met het 5, 6e en 7e jaar handel, je kan ons herkennen aan onze zwart met rode outfit. Dit jaar vond ik het vooral leuk dat je naar de Amerikaanse en Oostenrijkse standen kon gaan. Dat was echt zeer interessant, die mensen komen helemaal naar België om mee te doen met de beurs. Ik vind dat echt chique. We hebben veel mensen kunnen ontmoeten en iedereen was zeer vriendelijk, het was een geslaagde dag.
 
(AC)

 


Comments

ONTSPANNING

Nieuw in de cinema: 'Two Prosecutors'

In een kille cel in de Sovjet-Unie, die in de jaren dertig kreunt onder de dictatuur van Stalin, krijgt [...]

Nieuw in de cinema: 'Nachtvlinders'

Dylan, een jonge kerel, komt vrij uit de gevangenis. Hij wil zijn leven beteren, maar een openstaande [...]

  • Slider
  • Slider

TopMovies

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Rollercoaster-review: 'Kondaa' in Walibi

Megacoaster Kondaa in Walibi is 50 meter hoog, 1200 meter lang en haalt een topsnelheid van 113 kilometer [...]

13/08/2025

Nieuw in de Antwerpse ZOO: een kolonie naakte molratten

Verklap het niet aan je kleine nichtje, maar niet elk dier in de Antwerpse ZOO is knuffelbaar. Dat geldt [...]

12/08/2025

JOMO is dé reistrend van de zomer

FOMO is soooo 2024. Dé reistrend van deze zomer is JOMO, the Joy Of Missing Out. Weg met de Fear! Het [...]

11/08/2025

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84