Image
19/02/2011

Tiende editie van de Belfair-beurs

De Belfair-beurs voor oefenfirma’s, georganiseerd door COFEP, was dit jaar aan zijn tiende editie toe. Nog voor de eerste bezoekers een kijkje kwamen nemen in het Gentse ICC-gebouw, begonnen een zevenhonderdtal dolenthousiaste leerlingen aan de opbouw van hun stand, waarna ze zoveel mogelijk klanten probeerden te sprokkelen.
Met zo’n 170 standen en wel zeven nationaliteiten was de beurs groter en succesvoller dan ooit. “Onze beurs staat dit jaar in het teken van internationale handel en dat is ons wel aardig gelukt. Er zijn zelfs Roemeniërs en Amerikanen aanwezig”, zegt een tevreden netwerkcoördinator Claude Berghmans.

De bedoeling van de Belfair-beurs is dat leerlingen van het 6de en 7de jaar beroeps- en technisch onderwijs een oefenfirma opzetten en de zaak zelf leiden, terwijl een leerkracht toekijkt en evalueert. Zelf krijgen de leerlingen een virtuele bankkaart waarmee ze bij de andere firma’s goederen kunnen gaan aankopen. “Alles is fictief, een valse kredietkaart, fictieve goederen en zelfs de verkoopsfacturen zijn ‘vals’. Dit is gewoonweg de perfecte manier om leerlingen klaar te stomen voor later”, aldus Berghmans. Ook GUIDO was weer van de partij om tal van leuke prijzen uit te delen en dat vanuit de Ctrl-alt-start-stand, dat is een nieuw digitaal platform waar je alle info vindt die je nodig hebt om zelf een eigen zaak uit de grond te stampen. Rond 15.30 uur vond aan deze stand trouwens ook de prijsuitreiking plaats. Alcolade haalde de prijs van Mystery Shopper binnen, Easy To Pack deelde samen met Zenergie de eerste plaats voor beste YouTube-reclamefilmpje en Kitty Culot won de Ctrl-Alt-Start-prijs. Zij gingen onder meer met een keyboard, een gigantische zitzak, een beamer, gezelschapsspellen, concerttickets en nog heel wat andere leuke prijzen aan de haal.


Comments

ONTSPANNING

Nieuw in de cinema: 'Köln 75'

Dat Keulen halverwege de jaren zeventig niet bepaald de meest swingende stad van Duitsland was, vindt [...]

De ultieme chill: dit zou je studentenleven pas écht een upgrade geven

Het studentenleven draait niet alleen om blokken, feestjes en instant noodles. Het draait ook om je eigen [...]

  • Slider
  • Slider

TopMovies

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Alone In The Dark : Religekken in Central Park (PS3 , Xbox 360, PC, Wii )

Het wordt opnieuw wat vroeger donker, ideaal om kippenvel bij te kweken met de horrorspel Alone In The [...]

05/10/2008

Soulwax-protégés LATE OF THE PIER

Naar Brussel voor een interview is de hel, zeker als je nog steeds geen gps hebt. Late of The Pier toch [...]

04/10/2008

Maak van je kot een gezellige filmzaal of duister gamehol

Een studie op Guido.be bevestigt: “what you see (and think) isn't what it consumes”. Heb je geen televisie [...]

03/10/2008

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84