Image
19/02/2011

Tiende editie van de Belfair-beurs

De Belfair-beurs voor oefenfirma’s, georganiseerd door COFEP, was dit jaar aan zijn tiende editie toe. Nog voor de eerste bezoekers een kijkje kwamen nemen in het Gentse ICC-gebouw, begonnen een zevenhonderdtal dolenthousiaste leerlingen aan de opbouw van hun stand, waarna ze zoveel mogelijk klanten probeerden te sprokkelen.
Met zo’n 170 standen en wel zeven nationaliteiten was de beurs groter en succesvoller dan ooit. “Onze beurs staat dit jaar in het teken van internationale handel en dat is ons wel aardig gelukt. Er zijn zelfs Roemeniërs en Amerikanen aanwezig”, zegt een tevreden netwerkcoördinator Claude Berghmans.

De bedoeling van de Belfair-beurs is dat leerlingen van het 6de en 7de jaar beroeps- en technisch onderwijs een oefenfirma opzetten en de zaak zelf leiden, terwijl een leerkracht toekijkt en evalueert. Zelf krijgen de leerlingen een virtuele bankkaart waarmee ze bij de andere firma’s goederen kunnen gaan aankopen. “Alles is fictief, een valse kredietkaart, fictieve goederen en zelfs de verkoopsfacturen zijn ‘vals’. Dit is gewoonweg de perfecte manier om leerlingen klaar te stomen voor later”, aldus Berghmans. Ook GUIDO was weer van de partij om tal van leuke prijzen uit te delen en dat vanuit de Ctrl-alt-start-stand, dat is een nieuw digitaal platform waar je alle info vindt die je nodig hebt om zelf een eigen zaak uit de grond te stampen. Rond 15.30 uur vond aan deze stand trouwens ook de prijsuitreiking plaats. Alcolade haalde de prijs van Mystery Shopper binnen, Easy To Pack deelde samen met Zenergie de eerste plaats voor beste YouTube-reclamefilmpje en Kitty Culot won de Ctrl-Alt-Start-prijs. Zij gingen onder meer met een keyboard, een gigantische zitzak, een beamer, gezelschapsspellen, concerttickets en nog heel wat andere leuke prijzen aan de haal.


Comments

ONTSPANNING

Nieuw in de cinema: 'The Voice of Hind Rajab'

The Voice of Hind Rajab, goed voor de 'Grand Prix voor Beste Film' op het voorbije Film Fest [...]

Nieuw in de cinema: 'L'Inconnu de la Grande Arche'

Wie in Parijs al eens op metrolijn 1 is blijven zitten tot aan terminus La Défense, kent de monumentale [...]

  • Slider
  • Slider

TopMovies

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Charlie and the Chocolate Factory

Tim Burton, de kleurrijke meester van de bizarre fantasiefilm, die een klassieker van Roald Dahl aanpakt, [...]

13/07/2005

Der Untergang

Eigenlijk is het maar rechtvaardig dat de ultieme Hitler-film uiteindelijk uit Duitsland zelf moest komen. [...]

13/07/2005

Serge Buzze van ’T HOF VAN COMMERCE

't Hof van Commerce mocht op het laatste moment toch naar Werchter, en deed dat met verve. Guido ging [...]

11/07/2005

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84