Image
13/03/2012

Claude Berghmans, netwerkcoördinator van Cofep en medeorganisator van de beurs

GUIDO: Gefeliciteerd met het grote succes van deze beurs!
Claude: Dank je wel. Wereldwijd zijn er zo’n 6.500 oefenfirma’s die actief aan het werk zijn, wij zijn heel trots er hier op twee dagen een 170-tal te mogen verwelkomen, want dat maakt van deze handelsbeurs voor oefenfirma’s de grootste van Europa. Omdat we ze hebben opgesplitst in twee dagen, kunnen we dit jaar extra standruimte bieden, en gaat het er voor de organisatoren  logistiek gezien ook iets vlotter aan toe.

GUIDO: Ook dit jaar graaiden we in onze prijzentrommel om de strafste oefenfirma’s te belonen.
Claude: Klopt, er waren drie categorieën waarin prijzen te rapen vielen. Internationale handel was er een van. Daarvoor baseerden we ons op de afgeronde transacties sinds begin dit schooljaar. Maison Europe uit Luik kwam daar als winnaar uit de bus. Elk jaar sturen we ook een Mystery Shopper op pad, om te kijken welke oefenfirma het vlotst, vriendelijkst en meest efficiënt werkt en dat bleek dit jaar Work It Easy te zijn. Wat de binnenlandse teams betreft tenminste, want als we het internationaal bekijken, scoorde de Oostenrijkse firma Holiday For You de beste punten. Het Connections-team leverde dan weer het beste reclamefilmpje af en daarvoor werden ook zij in de bloemetjes gezet. Het is opmerkelijk dat de studenten achter de oefenfirma’s jaar na jaar meer werk steken in hun project. De standen zien er alsmaar mooier uit, de studenten zijn beter voorbereid en de transacties verlopen vlotter. Hogescholen springen daarbij nog eens extra in de kijker, omdat zij meestal nog iets dieper ingaan op alles, en omdat ze vaak ook partners zoeken in het buitenland.
GUIDO: Heb je jezelf laten overhalen om iets te kopen?
Claude: Nee, helaas! Ik kan wel eens een blik werpen op de standen, maar voor meer interactie met de studenten heb ik echt geen tijd. Als medeorganisator wordt er voortdurend aan je mouw getrokken en daarnaast wou ik ook de buitenlandse bezoekers behoorlijk begeleiden. Maar we hebben ons werk als organisator blijkbaar wel goed gedaan, want de beurs is vlot verlopen.
GUIDO: Op naar de twaalfde editie!

Comments

ONTSPANNING

Nieuw in de cinema: 'Song Sung Blue'

In de kerstvakantie koop je zonder gêne een ticket voor een melige film, dat is de regel. Dit jaar loopt [...]

Dit is het ultieme rockfotoboek van Anton Corbijn

De Nederlander Anton Corbijn is de belangrijkste rockfotograaf van de voorbije vijftig jaar. Zowat elke [...]

  • Slider
  • Slider

TopMovies

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Harry Potter: A Forbidden Forest Experience

In deze donkere dagen kunnen fans van de gebrilde tovenaar terecht in het park van het Kasteel van Groenenberg [...]

29/12/2022

Nieuw in de cinema: 'Falcon Lake'

Een Frans gezin brengt de zomervakantie door in een blokhut van Canadese vrienden aan een idyllisch meer [...]

28/12/2022

In Gent wordt gerolschaatst in plaats van geschaatst

Na twee coronawinters zijn de Gentse Winterfeesten helemaal terug. Organisator Look i Like pakt uit met [...]

26/12/2022

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84