Image
13/03/2012

Claude Berghmans, netwerkcoördinator van Cofep en medeorganisator van de beurs

GUIDO: Gefeliciteerd met het grote succes van deze beurs!
Claude: Dank je wel. Wereldwijd zijn er zo’n 6.500 oefenfirma’s die actief aan het werk zijn, wij zijn heel trots er hier op twee dagen een 170-tal te mogen verwelkomen, want dat maakt van deze handelsbeurs voor oefenfirma’s de grootste van Europa. Omdat we ze hebben opgesplitst in twee dagen, kunnen we dit jaar extra standruimte bieden, en gaat het er voor de organisatoren  logistiek gezien ook iets vlotter aan toe.

GUIDO: Ook dit jaar graaiden we in onze prijzentrommel om de strafste oefenfirma’s te belonen.
Claude: Klopt, er waren drie categorieën waarin prijzen te rapen vielen. Internationale handel was er een van. Daarvoor baseerden we ons op de afgeronde transacties sinds begin dit schooljaar. Maison Europe uit Luik kwam daar als winnaar uit de bus. Elk jaar sturen we ook een Mystery Shopper op pad, om te kijken welke oefenfirma het vlotst, vriendelijkst en meest efficiënt werkt en dat bleek dit jaar Work It Easy te zijn. Wat de binnenlandse teams betreft tenminste, want als we het internationaal bekijken, scoorde de Oostenrijkse firma Holiday For You de beste punten. Het Connections-team leverde dan weer het beste reclamefilmpje af en daarvoor werden ook zij in de bloemetjes gezet. Het is opmerkelijk dat de studenten achter de oefenfirma’s jaar na jaar meer werk steken in hun project. De standen zien er alsmaar mooier uit, de studenten zijn beter voorbereid en de transacties verlopen vlotter. Hogescholen springen daarbij nog eens extra in de kijker, omdat zij meestal nog iets dieper ingaan op alles, en omdat ze vaak ook partners zoeken in het buitenland.
GUIDO: Heb je jezelf laten overhalen om iets te kopen?
Claude: Nee, helaas! Ik kan wel eens een blik werpen op de standen, maar voor meer interactie met de studenten heb ik echt geen tijd. Als medeorganisator wordt er voortdurend aan je mouw getrokken en daarnaast wou ik ook de buitenlandse bezoekers behoorlijk begeleiden. Maar we hebben ons werk als organisator blijkbaar wel goed gedaan, want de beurs is vlot verlopen.
GUIDO: Op naar de twaalfde editie!

Comments

ONTSPANNING

Dit magazine brengt uitsluitend positief nieuws

Wat is nieuws? Meestal slecht nieuws, als je de actualiteit volgt. Veel mensen haken dan ook af, moe [...]

Nieuw in de cinema: 'Song Sung Blue'

In de kerstvakantie koop je zonder gêne een ticket voor een melige film, dat is de regel. Dit jaar loopt [...]

  • Slider
  • Slider

TopMovies

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Carrefour verkoopt voortaan ook reizen

Sinds december kan je bij Carrefour ook terecht als je met reiskriebels zit. Er zit voor elk wat wils [...]

15/03/2022

10 tips voor een citytrip naar LUXEMBURG

Je hoeft niet per se naar Parijs, Rome of Amsterdam te reizen om een boeiend weekend door te brengen [...]

14/03/2022

Netflixfilm: The Power of the Dog

De beste western van het jaar werd helemaal opgenomen in Nieuw-Zeeland, er wordt niet eens in geschoten [...]

11/03/2022

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84