Image
11/05/2012

Studenten geven elkaar bijles

 


Studenten die bijles volgen, weten dat een les veel geld kan kosten. Om die hoge prijzen aan te klagen, hebben enkele Gentse studenten zelf een bijlesbureau opgericht.

 
De bedenkers achter Het Bijlesbureau zijn rechtenstudent Jeroen Van Loock, student handelsingenieur Michiel De Meulenaere en leraar wiskunde Nico Verrecas. Op hun site kunnen studenten zich aanmelden als leraar om hun collega’s te helpen met bepaalde vakken. “We hebben allemaal zelf bij een traditioneel bijlesbureau gewerkt en vinden dat zij te veel geld vragen. Een uur bijles schommelt daar tussen de 35 en 60 euro, waarvan slechts 10 euro naar de lesgever gaat”, zegt Van Loock in Het Nieuwsblad. “Een uur les bij ons kost 28 euro. De leraar krijgt 15 euro per uur en als de les gegeven wordt voor meerdere leerlingen, komt daar 2,5 euro per leerling bij.” De oprichters proberen te kwaliteit van hun ‘leerkrachten’ te bewaken. Ze vragen een cv en puntenlijst en voeren een uitgebreid gesprek. Na enkele lessen vragen ze ook feedback aan de leerlingen over hun ervaring met de lesgever. “Bovendien begeleiden we hen ook via seminaries.”
Het Bijlesbureau helpt voorlopig studenten in Antwerpen, Brugge en Gent. Meer info op www.hetbijlesbureau.be

(JVR) 


Comments

ONTSPANNING

Nieuw in de cinema: 'Köln 75'

Dat Keulen halverwege de jaren zeventig niet bepaald de meest swingende stad van Duitsland was, vindt [...]

De ultieme chill: dit zou je studentenleven pas écht een upgrade geven

Het studentenleven draait niet alleen om blokken, feestjes en instant noodles. Het draait ook om je eigen [...]

  • Slider
  • Slider

TopMovies

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Tiende en laatste culturele hoogdagen van Leuven

  Op donderdag 16 februari wordt de officiële aftrap van de tiende editie van Kulturama gegeven. [...]

16/02/2012

De lachende politieman (Kaliber/Casterman)

Wie dacht dat de Scandinavische crimewave begonnen is met Henning Mankell en Stieg Larsson, kent zijn [...]

16/02/2012

Nivea speelt in op maatschappelijke trends

  Heel wat hedendaagse trends zorgen ervoor dat onze huid het zwaar te verduren krijgt. Een gebrek [...]

15/02/2012

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84