Image
28/11/2013

Universal War Two 1: De Tijd van de Woestijn (Casterman)

De uitgeefgeschiedenis van de cultstripreeks 'Universal War' van de Fransman Denis Bajram is ondertussen al bijna net zo ingewikkeld als de serie zelf.


De eerste cyclus 'Universal War One' is afgerond, en voor de lang aangekondigde tweede cyclus - die niet geheel onverwacht 'Universal War Two' werd gedoopt - verkaste de auteur naar uitgeverij Casterman. De Doornikse uitgever bracht De Tijd van de Woestijn, het eerste deel van 'Universal War Two', gelijktijdig uit in het Frans en het Nederlands. Goed nieuws, maar Nederlandstalige sciencefictionliefhebbers die dit een geschikt moment achten om in te pikken, blijven met een probleem zitten. Ze zouden eerst de uitverkochte albums van de failliete uitgeverij Talent, en/of de in beperkte oplage verschenen boxsets van 'Universal War One' die in 2011 bij Daedalus zijn verschenen, op te kop moeten zien te tikken. Tenzij Casterman spoedig ook de eerste zes delen opnieuw uitbrengt, maar dat valt nog af te wachten. Zonder voorkennis beginnen aan de tweede cyclus, raden we in elk geval voorlopig af. Daarvoor is 'Universal War' te complex en is De Tijd van de Woestijn een album dat je hoogstwaarschijnlijk eerder zal overdonderen dan aanspreken. Anderzijds riskeer je wel heel wat moois te missen, want Bajram spreekt ondertussen al luidop over een derde cyclus...

(HDP)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Omdat Het Kan Soundsystem maakt Spring Remix

Ter ere van de vijfentwintigste verjaardag van Studio 100 maken enkele Belgische en Nederlandse talenten [...]

07/05/2021

Neem deel aan de toekomst van Europa met #STANDFORSOMETHING

Op donderdag 6 mei om 13 uur vond de officiële lancering plaats van de campagne  #STANDFORSOMETHING, [...]

07/05/2021

15 vrijwilligers komen na 40 dagen isolatie uit Franse grot

Voor het DEEP TIME experiment ging een groep van vijftien vrijwilligers voor veertig dagen in isolatie [...]

06/05/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84