Image
21/06/2014

Flirten? Nee, totaal niet!

Wie gisteren urenlang zijn versiertrucks bovenhaalde om bij die ene persoon in de smaak te vallen zonder enige reactie, hoeft niet te panikeren: het ligt niet aan jou. Uit een Amerikaanse studie blijkt dat flirten meestal onopgemerkt blijft. Zo zouden de meeste mensen heel erg slecht zijn in het herkennen van flirtgedrag.


Aan de Universiteit van Kansas werden 52 paar heterostudenten gevraagd deel te nemen aan een studie over de eerste indruk (althans, dat werd hen verteld). Het onderzoek ging als volgt: elk duo sprak ongeveer 10 minuutjes met elkaar en stelde om de beurt vragen. Achteraf vulden de deelnemers een enquête in met daarin vragen over hun eigen flirtgedrag en dat van hun gesprekspartners. Uit het resultaat is gebleken dat versierpogingen vaak verloren gaan. Zo had maar 18% van de vrouwen door wanneer er met hen geflirt werd, de mannen doen het beter. 36% van hen herkende het flirtgedrag meteen. Heeft flirten dan eigenlijk wel nog zin? Tuurlijk. De reden waarom ons flirtgedrag niet altijd opvalt, is omdat flirten heel erg op ‘vriendelijk zijn’ lijkt. We zijn bang om een blauwtje te lopen dus zijn we heel voorzichtig wanneer we iemand willen versieren. Alhoewel de vrouwen onder ons veel duidelijker laten merken dat ze geïnteresseerd zijn. Dat komt omdat zij transparanter zijn over hun gevoelens. Misschien kunnen de mannen daar wel iets van leren?

(SDR)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

De evolutie van de planeet op je scherm met Timelapse

Google Earth heeft er een nieuwe functie bij: Timelapse. Door vijftien miljoen satellietbeelden vanaf [...]

19/04/2021

Tekort aan tuinkabouters in het Verenigd Koninkrijk

In de afgelopen lockdowns was tuinieren een populaire bezigheid. In het Verenigd Koninkrijk en in de [...]

18/04/2021

Paige (6) maakt Australische skateparken onveilig

Toen de Australische Paige Tobin op driejarige leeftijd voor het eerst op een skateboard stond, had [...]

17/04/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84