Image
21/06/2014

Flirten? Nee, totaal niet!

Wie gisteren urenlang zijn versiertrucks bovenhaalde om bij die ene persoon in de smaak te vallen zonder enige reactie, hoeft niet te panikeren: het ligt niet aan jou. Uit een Amerikaanse studie blijkt dat flirten meestal onopgemerkt blijft. Zo zouden de meeste mensen heel erg slecht zijn in het herkennen van flirtgedrag.


Aan de Universiteit van Kansas werden 52 paar heterostudenten gevraagd deel te nemen aan een studie over de eerste indruk (althans, dat werd hen verteld). Het onderzoek ging als volgt: elk duo sprak ongeveer 10 minuutjes met elkaar en stelde om de beurt vragen. Achteraf vulden de deelnemers een enquête in met daarin vragen over hun eigen flirtgedrag en dat van hun gesprekspartners. Uit het resultaat is gebleken dat versierpogingen vaak verloren gaan. Zo had maar 18% van de vrouwen door wanneer er met hen geflirt werd, de mannen doen het beter. 36% van hen herkende het flirtgedrag meteen. Heeft flirten dan eigenlijk wel nog zin? Tuurlijk. De reden waarom ons flirtgedrag niet altijd opvalt, is omdat flirten heel erg op ‘vriendelijk zijn’ lijkt. We zijn bang om een blauwtje te lopen dus zijn we heel voorzichtig wanneer we iemand willen versieren. Alhoewel de vrouwen onder ons veel duidelijker laten merken dat ze geïnteresseerd zijn. Dat komt omdat zij transparanter zijn over hun gevoelens. Misschien kunnen de mannen daar wel iets van leren?

(SDR)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Emoji van ‘droevig kakske’ mogelijks in aantocht

De Campaign Against Living Miserably (Calm), een Britse organisatie die zich inzet voor mentale gezondheid, [...]

29/03/2021

Aantal jongeren met financiële problemen fors toegenomen

Uit een bevraging van bankenfederatie Febelfin blijkt dat 61% van de jongeren financiële problemen heeft. [...]

29/03/2021

Domino’s stopt met ananas op pizza

Er zijn twee soorten mensen op deze wereld. Aan de ene kant heb je de personen die ananas op pizza wel [...]

26/03/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84