Image
16/07/2014

Mistaken for Strangers

Ben je zinnens om naar het concert van The National te gaan op Pukkelpop? Maak dan eerst een omwegje naar de bioscoop, want de unieke rockdocumentaire Mistaken for Strangers mag je niet missen.


National-zanger Matt Berninger heeft een negen jaar jongere broer Tom. Toen de band in 2010 op tournee vertrok, woonde Tom nog thuis bij zijn ouders. Matt stelde voor zijn broer mee te nemen als roadie. Tom - een metalhead die niet bepaald hoog oploopt met de muziek van zijn broer - ging akkoord, maar raakte al snel ontgoocheld in het leven backstage. Hij had een camera meegebracht en was vaker daarmee in de weer dan met zijn werk als roadie, zodat hij halverwege de tournee werd ontslagen. Moeten we daaruit concluderen dat Matt Berningers jongere broer een natural born loser is? Toch niet, want Tom - een would-be filmmaker die nog niet verder was gekomen dan het draaien van een paar obscure horrorkortfilms - plakte de beeldfragmenten die hij op tournee met The National had gedraaid aan elkaar tot een goudeerlijke, ronduit geweldige documentaire. Mistaken for Strangers gaat nauwelijks over The National (hoewel je de groepsleden wel degelijk leert kennen als nogal stuurse droogkloten), maar over de gespannen en toch liefdevolle relatie tussen een succesvolle rockster en zijn underachieving klein broertje. Het resultaat is grappig, revelerend, ontroerend en ondanks alles very rock-'n-roll.

(HDP)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Zuid-Koreaanse tiener boekt megawinst via aandelen

De 12-jarige Kwon Joon uit Seoel heeft in minder dan een jaar tijd zo’n 43% winst geboekt via [...]

20/02/2021

Nooit meer examenstress dankzij wasbaar kostuum

Herken je dit: je draagt een kostuum op het mondeling examen en daarna blijf je ermee op café [...]

20/02/2021

Albert Heijn krijgt kritiek op promo-actie 1+5 gratis

Winkelketen Albert Heijn genereert heel wat media-aandacht met hun promo-actie 1+5 gratis. Experten [...]

19/02/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84