Image
23/09/2014

Lidl trakteert 1000 studenten op jaar lang gratis groenten en fruit


In opdracht van Lidl peilde onderzoeksbureau iVox naar de fysieke gezondheid van studenten en zo kwamen enkele onrustwekkende cijfers bovendrijven. Niet alleen is een grote meerderheid van de studenten zich ervan bewust dat ze niet zo goed bezig zijn qua eten en bewegen, 2 op 3 wil zelfs graag vermageren. Amper 25 procent eet twee of meer stukken fruit per dag en niet meer dan 1 op 3 consumeert dagelijks twee of meer porties groenten. Aangezien 1 op 3 studenten ook nog eens te weinig sport (maximum één uur per week), verdikken vrouwelijke studenten tijdens hun studie gemiddeld 1,7 kilogram en hun mannelijke collega’s maar liefst 6 kilogram. Als voedingsdeskundige is Prof. Dr. Patrick Mullie blij dat het probleem eindelijk open en bloot op tafel ligt: “Uit nieuw onderzoek van de VUB blijkt bovendien dat de studieresultaten omgekeerd evenredig zijn met de eetgewoontes. Met andere woorden: de punten dalen naarmate het gewicht, de BMI en buikomtrek toenemen.” Genoeg cijfers gezien, tijd voor actie, vond Lidl, en dus lanceert de supermarktketen de ‘Lidl trakteert…’-wedstrijd, waarbij duizend winnende studenten vanaf 20 oktober en nog tot het einde van dit academiejaar wekelijks een zak met groenten en fruit mogen vullen in een filiaal in de buurt. Aan de kassa hoeven ze enkel het bonnetje te tonen dat ze via de post ontvingen, de euro’s blijven dus netjes in de portefeuille zitten. U leest het goed: wekelijks gratis en voor niets een stevige portie groenten en fruit naar keuze. Deelnemen kan tot en met 12 oktober via deze pagina.
(SVR)
 
 
  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Jamies voor Vlaamse online videomakers uitgereikt

In De Grote Post in Oostende werden De Jamies uitgereikt, de awards voor Vlaamse online videomakers, [...]

23/04/2022

Ons studentenpanel test 10 dagen lang de vitamines Biocure Max Boost

Om de Booster express van Biocure te testen, die onmiddellijke concentratie en instant energie geeft [...]

19/04/2022

Verontrustend veel jongeren bereid om 'geldezel' te zijn

Febelfin, de federatie van de Belgische financiële sector, voerde een onderzoek naar het fenomeen 'geldezels'. [...]

14/04/2022

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84