Image
17/10/2014

Wie op docent lijkt scoort beter


Wie dezelfde interesses en eigenschappen heeft als zijn leerkracht zou volgens een Amerikaanse studie meer kans hebben op slagen. Harvard University en onderwijsconsulent Panorama Education onderzochten de resultaten van meer dan 300 Amerikaanse studenten en 25 leerkrachten. Onderzoeksleider Hunter Gehlbach, professor educatieve wetenschappen vertelde na afloop: “Gedeelde interesses leveren bij veel studenten betere schoolresultaten op. Het sterkste effect wordt toegewezen aan de Afro-Afrikaanse of latino-studenten in tegenstelling tot de blanke en Aziatisch-Amerikaanse jongeren.” Bovendien zouden gemeenschappelijke interesses en overtuigingen een stimulans zijn voor jongeren die traditioneel minder goed presteren op school. Leerkrachten leggen tegenwoordig te veel nadruk op formele kennisoverdracht. Ze moeten dus proberen om het belang van persoonlijk contact niet over het hoofd te zien. Veel interactie tussen leerling en leerkracht zorgt dus voor veel meer studenten met goede punten. (LVD)
  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

'Caroline Pauwels Academy of Critical Thinking' opgericht

VUB-rector Jan Danckaert heeft de oprichting van PACT aangekondigd, de Caroline Pauwels Academy of Critical [...]

25/01/2023

Student Kick-Off schenkt 30.000 euro aan het goede doel

Ben je aan het begin van dit academiejaar naar Student Kick-Off geweest in Gent? Dan weet je dat de toegangsprijs [...]

05/01/2023

Jongerencollectief JEZ! wil 'Dag van de Jongeren' uitroepen

"We merken dat volwassenen soms negatieve dingen over jongeren denken," aldus Jessica Bouhez [...]

30/12/2022

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84