Image
17/10/2014

Wie op docent lijkt scoort beter


Wie dezelfde interesses en eigenschappen heeft als zijn leerkracht zou volgens een Amerikaanse studie meer kans hebben op slagen. Harvard University en onderwijsconsulent Panorama Education onderzochten de resultaten van meer dan 300 Amerikaanse studenten en 25 leerkrachten. Onderzoeksleider Hunter Gehlbach, professor educatieve wetenschappen vertelde na afloop: “Gedeelde interesses leveren bij veel studenten betere schoolresultaten op. Het sterkste effect wordt toegewezen aan de Afro-Afrikaanse of latino-studenten in tegenstelling tot de blanke en Aziatisch-Amerikaanse jongeren.” Bovendien zouden gemeenschappelijke interesses en overtuigingen een stimulans zijn voor jongeren die traditioneel minder goed presteren op school. Leerkrachten leggen tegenwoordig te veel nadruk op formele kennisoverdracht. Ze moeten dus proberen om het belang van persoonlijk contact niet over het hoofd te zien. Veel interactie tussen leerling en leerkracht zorgt dus voor veel meer studenten met goede punten. (LVD)
  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

5 verborgen parels in Leuven

1) Hal 5 Ooit was het een verlaten spoorweghal, vandaag is Hal 5 een gezellige ontmoetingsplek. [...]

17/03/2025

Gratis cinematicket? UGent zoekt proefpersonen voor onderzoek over vapen

Ben je een (niet-)vaper tussen 18 en 25 jaar oud? De UGent voert op Campus Coupure (Gent) binnenkort [...]

17/03/2025

Wie is er bang van gender? Het eerste panelgesprek in een nieuwe reeks van RHEA

RHEA, Onderzoekscentrum voor gender, diversiteit en intersectionaliteit aan de Vrije Universiteit Brussel, [...]

01/03/2025

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84