Image
12/01/2015

De perfecte vliegtuigreis volgens studenten


Vliegmaatschappij KLM heeft aan Nederlandse studenten gevraagd hoe ze nog kan innoveren. Na een week brainstormen konden de creatievelingen de jury een pak ideeën overhandigen. De teams die de drie leukste concepten bedachten mochten zich opmaken voor een pitch waarbij ze hun eigen idee mochten uiteenzetten.

Het eerste groepje was ervan overtuigd dat coupon flying dé toekomst is. Daarbij kunnen zowel bedrijven als particulieren een vliegticket kopen zonder datum en zonder specifieke bestemming. ‘We verdelen de wereld in zones en bij aankoop kies je slechts een zone uit. Mocht de gekozen zone uiteindelijk toch niet de juiste zijn, kan er via CouponSwap onderling geruild worden. Coupon flying brengt een hoge mate van flexibiliteit met zich mee’, klinkt het.

De tweede groep pleit dan weer voor een full flight experience, waarbij de reizigers op een scherm voor hen een film te zien krijgen van de hele reisweg die ze afleggen. ‘Tussen de beelden door worden er vragen gesteld waardoor alle passagiers tegelijk een spel spelen met elkaar. Door het mogelijk te maken de behaalde scores digitaal te delen, kan het spel uitgroeien tot iets groots. De hoogste scores kunnen beloond worden met bijvoorbeeld kortingen op vliegtickets.”

De derde groep gooide het met The Flying Mancave over een heel andere boeg. “De echte man wil whisky, bier, pizza en een barbershop aan boord.” In het pakket zit ook een Wingman, die de klant de hele reis bedient en hem tijdens zijn verblijf in het buitenland ook nog eens uitnodigt voor een men’s night out. De studenten zijn ervan overtuigd dat onder meer bier- en whiskymerken geen seconde zouden twijfelen om mee op de kar – of in dit geval het vliegtuig – te springen.

Uiteindelijk was het groep twee die de meeste stemmen kreeg. Of KLM effectief de full flight experience invoert, wordt afwachten.
(SVR)
 
  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

4 goede redenen om de nieuwe Guido Stadsgids in huis te halen

Een nieuw academiejaar zonder Guido Stadgids, dat bestaat niet. In deze onmisbare studentengids vind [...]

12/09/2022

Futuristisch universiteitsgebouw voor VUB & ULB

Op de campussen van de VUB en ULB in Etterbeek startte Beliris met de bouw van een futuristisch en duurzaam [...]

01/09/2022

Meer en meer studenten worden afgeperst tijdens de blok

Blijkbaar is de blokperiode populair bij hackers. Steeds meer studenten zijn het slachtoffer van ransomware, [...]

30/08/2022

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84