Image
12/01/2015

De perfecte vliegtuigreis volgens studenten


Vliegmaatschappij KLM heeft aan Nederlandse studenten gevraagd hoe ze nog kan innoveren. Na een week brainstormen konden de creatievelingen de jury een pak ideeën overhandigen. De teams die de drie leukste concepten bedachten mochten zich opmaken voor een pitch waarbij ze hun eigen idee mochten uiteenzetten.

Het eerste groepje was ervan overtuigd dat coupon flying dé toekomst is. Daarbij kunnen zowel bedrijven als particulieren een vliegticket kopen zonder datum en zonder specifieke bestemming. ‘We verdelen de wereld in zones en bij aankoop kies je slechts een zone uit. Mocht de gekozen zone uiteindelijk toch niet de juiste zijn, kan er via CouponSwap onderling geruild worden. Coupon flying brengt een hoge mate van flexibiliteit met zich mee’, klinkt het.

De tweede groep pleit dan weer voor een full flight experience, waarbij de reizigers op een scherm voor hen een film te zien krijgen van de hele reisweg die ze afleggen. ‘Tussen de beelden door worden er vragen gesteld waardoor alle passagiers tegelijk een spel spelen met elkaar. Door het mogelijk te maken de behaalde scores digitaal te delen, kan het spel uitgroeien tot iets groots. De hoogste scores kunnen beloond worden met bijvoorbeeld kortingen op vliegtickets.”

De derde groep gooide het met The Flying Mancave over een heel andere boeg. “De echte man wil whisky, bier, pizza en een barbershop aan boord.” In het pakket zit ook een Wingman, die de klant de hele reis bedient en hem tijdens zijn verblijf in het buitenland ook nog eens uitnodigt voor een men’s night out. De studenten zijn ervan overtuigd dat onder meer bier- en whiskymerken geen seconde zouden twijfelen om mee op de kar – of in dit geval het vliegtuig – te springen.

Uiteindelijk was het groep twee die de meeste stemmen kreeg. Of KLM effectief de full flight experience invoert, wordt afwachten.
(SVR)
 
  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

KdG-studenten krijgen les van Sportpaleis-CEO

Jan Van Esbroeck, de grote baas van het Sportpaleis, gaf de aftrap van het VLAJO-initiatief ‘Ondernemers [...]

24/04/2022

Jamies voor Vlaamse online videomakers uitgereikt

In De Grote Post in Oostende werden De Jamies uitgereikt, de awards voor Vlaamse online videomakers, [...]

23/04/2022

Ons studentenpanel test 10 dagen lang de vitamines Biocure Max Boost

Om de Booster express van Biocure te testen, die onmiddellijke concentratie en instant energie geeft [...]

19/04/2022

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84