Image
13/01/2015

Big Brother is watching Facebook


Onderzoeken van de universiteiten van Cambridge en Stanford hebben aangetoond dat er heel wat over je persoonlijkheid te leren valt uit de likes die jij geeft op Facebook. De wetenschappers legden resultaten van zelftesten over verschillende onderwerpen naast de voorspellingen van je computer en zo konden ze besluiten dat je computer jou na 10 likes beter kent dan een collega, na 70 likes beter dan vrienden, na 150 likes beter dan familieleden en na 300 likes zelfs beter dan een partner waarmee je al jarenlang je leven deelt. Die personen zouden immers allemaal maar een deel van je karakter kennen, terwijl de computer het hele pakket bekijkt. Op basis van zulke gegevens kunnen bedrijven bijvoorbeeld op zoek gaan naar de geschikte kandidaat voor een vacature, en kunnen datingsites je in contact brengen met je soulmate. Maar intussen rijst ook de vraag: moet er geen (strengere) privacywetgeving komen wat het 'tracken' van mensen op sociale media betreft?

meer info op de website van Stanford
 
  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Glee-cast eert Naya Rivera op 32ste GLAAD Media Awards

Op de virtuele ceremonie van de 32ste GLAAD Media Awards, prijzen voor LGBT-representatie in de media, [...]

09/04/2021

De winnaar van Big Brother is bekend

Na 100 dagen, 82 afleveringen, romances en ruzies, is de winnaar van Big Brother eindelijk bekend. De [...]

09/04/2021

Flo Windey verlaat The Social House

‘t is gebeurd… iemand heeft The Social House verlaten. Flo Windey nam die beslissing zelf, [...]

08/04/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84