Image
02/02/2015

‘Barcode’ sensibiliseert Leuvense cafégangers


Meer en meer cafés in Leuven krijgen een decibelmeter, die registreert of de uitbater zich aan de opgelegde norm houdt. Uiteindelijk zullen zo’n 75 meters geïnstalleerd worden en daarom lanceert vzw Oude Markt op 13 februari de sensibiliseringscampagne ‘Barcode’. Daarin komen, naast gehoorschade, ook thema’s als drugsproblematiek, geweld en het verbod op alcohol onder de 16 jaar aan bod. De voorzitter van vzw Oude Markt Evert Thys voorspelt dat de hippe campagne met sterke grafische beelden meer effect zal hebben dan ‘een belerend vingertje’ die klanten zegt wat ze wel en niet mogen doen. Andere organisaties zijn alvast enthousiast over de sensibiliseringscampagne. Onder andere Stad Leuven, de KU Leuven, AB InBev en Horeca Leuven engageren zich mee om cafégangers te waarschuwen.
(SR)
  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Jongeren in de jeugdhulp digitaal verouderd voor campagne

Jongeren die opgroeien in de jeugdhulp, mogen niet zomaar herkenbaar in beeld komen wanneer het draait [...]

12/10/2022

Studenten Karel de Grote Hogeschool krijgen gratis menstruatieproducten

Uit cijfers van Caritas blijkt dat 5% van de vrouwen tussen 12 en 25 jaar al eens wegbleef van school [...]

04/10/2022

Emma Bale lanceert eigen foodassortiment bij Wasbar

Zangeres Emma Bale, die vorig jaar nog het album Retrospect uitbracht, is momenteel volop aan het schrijven [...]

01/10/2022

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84