Image
01/02/2015

Zo verleiden winkels je tot een miskoop


Kom je na een dagje shoppen vaak thuis met kledingstukken die je eigenlijk niet nodig had? Dan kun je je eindelijk verdedigen, want Het Nieuwsblad bundelt alle wetenschappelijke onderzoeken die de gemene trucjes van de winkels blootleggen. Ten eerste bepalen je emoties welke overbodige kledingstukken je koopt: T-shirts of broeken met een ronde prijs zetten je onbewust meer aan tot een effectieve aankoop. Maar ook de geur die in de winkel hangt zorgt voor een verleiding. Zo bewezen onderzoekers dat warme geuren je een flauw gevoel geven, waardoor je spullen koopt die je beter doen voelen. Ten derde spelen ook de verkopers een rol. Het lijkt onlogisch, maar hoe brutaler ze je behandelen, hoe meer je geneigd bent om luxeproducten te kopen. Daarnaast zit ook in de opstelling van de winkel een addertje onder het gras. De eigenaars willen je elke hoek van de winkel laten zien, dus maken ze er een doolhof van zodat tijdens het verdwalen je oog op nieuwe kledingstukken kan vallen. Trap ook niet in de stunt met de hippe muziek: een bekend liedje zorgt ervoor dat je zo’n 30 euro meer uitgeeft dan in een winkel zonder muziek. En een laatste tip: het is bewezen dat wie testproducten aanraakt in de winkel, moeilijker de effectieve aankoop ervan kan negeren.
(SR)

Lees hier het oorspronkelijke artikel.
  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

UHasselt ontwikkelt app die slaagkansen aan unief berekent

Het is geen onbekend scenario: je hebt net een secundair diploma op zak maar aarzelt nog over een studierichting [...]

13/03/2021

Adele verkozen tot beste Britse zangeres van deze eeuw

De British Phonographic Industry (BPI) heeft Adele uitgeroepen tot de beste zangeres van de voorbije [...]

12/03/2021

Kortrijk tracht ondernemerschap bij studenten te stimuleren

Stad Kortrijk heeft beslist om beginnende student-ondernemers extra te ondersteunen. Het ondernemingsnummer [...]

11/03/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84