Image
01/02/2015

Zo verleiden winkels je tot een miskoop


Kom je na een dagje shoppen vaak thuis met kledingstukken die je eigenlijk niet nodig had? Dan kun je je eindelijk verdedigen, want Het Nieuwsblad bundelt alle wetenschappelijke onderzoeken die de gemene trucjes van de winkels blootleggen. Ten eerste bepalen je emoties welke overbodige kledingstukken je koopt: T-shirts of broeken met een ronde prijs zetten je onbewust meer aan tot een effectieve aankoop. Maar ook de geur die in de winkel hangt zorgt voor een verleiding. Zo bewezen onderzoekers dat warme geuren je een flauw gevoel geven, waardoor je spullen koopt die je beter doen voelen. Ten derde spelen ook de verkopers een rol. Het lijkt onlogisch, maar hoe brutaler ze je behandelen, hoe meer je geneigd bent om luxeproducten te kopen. Daarnaast zit ook in de opstelling van de winkel een addertje onder het gras. De eigenaars willen je elke hoek van de winkel laten zien, dus maken ze er een doolhof van zodat tijdens het verdwalen je oog op nieuwe kledingstukken kan vallen. Trap ook niet in de stunt met de hippe muziek: een bekend liedje zorgt ervoor dat je zo’n 30 euro meer uitgeeft dan in een winkel zonder muziek. En een laatste tip: het is bewezen dat wie testproducten aanraakt in de winkel, moeilijker de effectieve aankoop ervan kan negeren.
(SR)

Lees hier het oorspronkelijke artikel.
  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Studentenresto's UAntwerpen bannen rood vlees

Liefhebbers van een bloederige biefstuk kunnen maar beter een alternatief zoeken voor de studentenrestaurants [...]

15/11/2023

Scooterbatterij versleten? Laat ze pimpen!

Is je scooterbatterij versleten? Dan is die niet per se rijp voor het containerpark. Het in Nijvel gevestigde [...]

10/11/2023

Leuvense studenten uiten blokfrustraties op boksbal

De Leuvense studentenkoepel LOKO heeft een traditie hoog te houden om studenten een hart onder de riem [...]

09/11/2023

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84