Image
06/03/2015

Student zet Brusselaars aan tot creativiteit

Als trekpaard van innovatie en ontwikkeling, moet Brussel als hoofdstad van België en Europa voortdurend andere steden inspireren. Maar de ideeënpoel durft al eens op te drogen. Daarom doet laatstejaarsstudent Economie en Management Charles-Antoine Benoit een oproep aan alle ‘Brusseleirs’ om mee te denken in een Urban Brainstorm op ware grootte.
Samen met Jean-Patrick Scheepers en Carlo Pascale, richtte Charles-Antoine de vzw ‘Creativity Call for Brussels’ op. Met het oog op innovatie en ondernemen, moet het project de participatie van de gewone burger in het proces naar een duurzame stad verbeteren. In de eerste projectenoproep staat de duurzame voedingskwestie centraal onder de naam ‘Brussels Urban Food 2025’. Wie het beste idee uit zijn mouw weet te schudden kan rekenen op professionele hulp bij de uitwerking van zijn project en geniet voldoende aandacht in de Brusselse scene, zoals zij dat zelf noemen. Voor wie dit niet genoeg motivatie is; de laatste drie finalisten worden getrakteerd op een reisje naar Milaan, waar ook de winnaar bekend wordt gemaakt. Loopt jouw brein over van ideeën en wil je meedingen naar de hoofdprijs, vul dan hier het aanmeldingsformulier in.
(CG)
  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Antwerp Sake festival keert terug

Volgend weekend vindt de tweede editie van het Antwerp Sake Festival plaats, op de Vrijdagsmarkt van [...]

22/09/2024

MNM start het schooljaar in een gloednieuw jasje

Radiozender MNM ziet er sinds begin deze maand helemaal anders uit. De baseline ‘Make Life Sing’ [...]

21/09/2024

Haal nu de nieuwe Guido Studentenagenda in huis

Een student die zijn, haar of hun academiejaar niet zorgvuldig plant, is een vogel voor de kat. Onder [...]

19/09/2024

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84