Vers uit de autofabriek: Toyota RAV4 en Honda S660
        
        De Toyota 
RAV4 krijgt een facelift en daarbij zet de grootste autoconstructeur ter wereld een kleine anomalie binnen zijn gamma recht: de SUV is nu eindelijk ook als hybride verkrijgbaar. Het is vreemd dat de Japanners er zo lang over hebben gedaan om de 
RAV4 te ‘hybridiseren’, want zij zijn met deze technologie al bijna tien jaar langer bezig dan de meeste andere constructeurs. De 
RAV4 krijgt in de neus een 2.5-viercilinder en een elektromotor. Een tweede elektrische motor in de achteras geeft de SUV vierwielaandrijving. Hoeveel (of beter: hoe weinig) hij verbruikt, is nog niet bekend. Hij komt ook pas in 2016 op de markt...
 
Honda heeft zopas de ultracompacte (3,4 meter kort) roadster 
S660 onthuld. Die wordt aangedreven door een piepklein turbomotortje van... 660 cc, dat 64 pk ontwikkelt. Niet bepaald om van te gaan dromen, maar het cabriootje voldoet daarmee aan de fiscaal erg gunstige Kei-reglementen van Japan. Bovendien heeft hij achterwielaandrijving en ligt de motor in het midden, een architectuur die we eerder vereenzelvigen met een Ferrari 
458 of een Lamborghini 
Huracan, zodat hij toch nog het nodige rijplezier kan beloven. Helaas is hij enkel voor zijn thuisland bedoeld.
 
AutoGids, hét Belgische autotijdschrift
Lees elke 14 dagen alles over de nieuwste wagens
(BT)