Image
04/12/2015

Misnoegde studenten richten eigen universiteit op


"Onze kernfilosofie is dat als je twee jaar op rij hetzelfde doceert, dat je fout zit omdat informatica als wetenschap en software-ontwikkeling als vakgebied zich zo ontzettend snel ontwikkelen." En dus trok student Jeremy Rossmann de deur van de nochtans gerenommeerde Massachusetts Institute of Technology achter zich dicht en startte hij samen met collega Ashu Desai een eigen universiteit op. Eentje waarvoor je trouwens niet onmiddellijk grote inschrijvingssommen moet betalen en dus afstudeert met een studieschuld, maar eentje waarbij je pas achteraf moet betalen, als je erin slaagt een job te vinden. Buiten de technische vakken staat ook nog heel wat andere, praktijkgerichte informatie op het lesprogramma. Zo worden studenten begeleid op het gebied van voeding, gezondheid, schrijven en beweging. ""En dan nog wat meer algemene levensvaardigheden: communicatie, empathie, begrip van de geschiedenis van de techniek en een groot stuk over ethiek. Uber en Airbnb, wat vinden we daarvan? Is het geoorloofd om op die manier een bedrijf te starten? Zijn de wetten ouderwets? Hoe werken die zaken eigenlijk achter de schermen?", legt Rossmann uit. Een innovatief concept dat wel in de smaak lijkt te vallen. The Make School, zo heet het totaalproject, ging van start in september en al onmiddellijk schreven dertig fulltime studenten zich in. In dit filmpje geven de twee initiatiefnemers zelf extra tekst en uitleg. 
  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Jamies voor Vlaamse online videomakers uitgereikt

In De Grote Post in Oostende werden De Jamies uitgereikt, de awards voor Vlaamse online videomakers, [...]

23/04/2022

Ons studentenpanel test 10 dagen lang de vitamines Biocure Max Boost

Om de Booster express van Biocure te testen, die onmiddellijke concentratie en instant energie geeft [...]

19/04/2022

Verontrustend veel jongeren bereid om 'geldezel' te zijn

Febelfin, de federatie van de Belgische financiële sector, voerde een onderzoek naar het fenomeen 'geldezels'. [...]

14/04/2022

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84