Image
04/12/2015

Misnoegde studenten richten eigen universiteit op


"Onze kernfilosofie is dat als je twee jaar op rij hetzelfde doceert, dat je fout zit omdat informatica als wetenschap en software-ontwikkeling als vakgebied zich zo ontzettend snel ontwikkelen." En dus trok student Jeremy Rossmann de deur van de nochtans gerenommeerde Massachusetts Institute of Technology achter zich dicht en startte hij samen met collega Ashu Desai een eigen universiteit op. Eentje waarvoor je trouwens niet onmiddellijk grote inschrijvingssommen moet betalen en dus afstudeert met een studieschuld, maar eentje waarbij je pas achteraf moet betalen, als je erin slaagt een job te vinden. Buiten de technische vakken staat ook nog heel wat andere, praktijkgerichte informatie op het lesprogramma. Zo worden studenten begeleid op het gebied van voeding, gezondheid, schrijven en beweging. ""En dan nog wat meer algemene levensvaardigheden: communicatie, empathie, begrip van de geschiedenis van de techniek en een groot stuk over ethiek. Uber en Airbnb, wat vinden we daarvan? Is het geoorloofd om op die manier een bedrijf te starten? Zijn de wetten ouderwets? Hoe werken die zaken eigenlijk achter de schermen?", legt Rossmann uit. Een innovatief concept dat wel in de smaak lijkt te vallen. The Make School, zo heet het totaalproject, ging van start in september en al onmiddellijk schreven dertig fulltime studenten zich in. In dit filmpje geven de twee initiatiefnemers zelf extra tekst en uitleg. 
  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Eerste zwangere mummie ontdekt

Poolse wetenschappers ontdekten met behulp van radiologisch onderzoek voor het eerst de mummie van een [...]

02/05/2021

Handgranaat in Duits bos blijkt seksspeeltje

Tijdens haar route door een bos in Passau aan de Duitse grens met Oostenrijk, kwam een joggende vrouw [...]

01/05/2021

Mei Plasticvrij gaat van start

Voor velen is 1 mei niet langer alleen de Dag van de Arbeid, maar ook het begin van Mei Plasticvrij. [...]

30/04/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84