Image
25/01/2016

Prof maakt van wiskundedummies rekenknobbels


Waren jouw wiskunderesultaten ook steeds om bij te huilen? Slaagde jij er nooit in die verdraaide x te vinden? Geloof het of niet, er is nog hoop. Een 81-jarige Amerikaanse wiskundeprofessor zegt dé methode gevonden te hebben om zelfs de minst begaafde leerling te doen slagen.
Professor Mary Johnson geeft al meer dan veertig jaar les en in die tijd heeft ze al heel wat wiskundezero’s geholpen. Met haar leermethode SiLMA (Success in Learning Math Approach) legt ze niet de nadruk op het resultaat, maar net op de tussenstappen. Volgens haar kunnen leerlingen zo beter hun wiskundeknobbel ontwikkelen, omdat ze op die manier de basisprincipes onder de knie krijgen. Ze spaart in elk geval kosten noch moeite: ze maakte zelfs hele schema’s om alles tot in de puntjes te kunnen uitleggen. Nu zoekt de krasse Johnson sponsors om haar leermethode te digitaliseren en zo wiskundenullen aller landen te helpen. 


foto: Shutterstock
 
  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Emoji van ‘droevig kakske’ mogelijks in aantocht

De Campaign Against Living Miserably (Calm), een Britse organisatie die zich inzet voor mentale gezondheid, [...]

29/03/2021

Aantal jongeren met financiële problemen fors toegenomen

Uit een bevraging van bankenfederatie Febelfin blijkt dat 61% van de jongeren financiële problemen heeft. [...]

29/03/2021

Domino’s stopt met ananas op pizza

Er zijn twee soorten mensen op deze wereld. Aan de ene kant heb je de personen die ananas op pizza wel [...]

26/03/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84