Image
07/04/2016

Zo betaal je minder voor hetzelfde vliegticket


We weten allemaal dat online shoppen soms tot verschillende prijzen kan leiden, ook wel dynamic pricing genoemd. Apple gebruikers bijvoorbeeld betalen soms meer voor hetzelfde product dan niet-Apple gebruikers. Vorig jaar leverde ook een tweet van een Belgische vrouw nog voor veel opschudding. Door cookies in of uit te schakelen kocht ze een product voor maar liefst 6 euro verschil. Voor vliegtuigtickets geldt hetzelfde verhaal. eDreams is een website die alle vluchten verzamelt en de prijzen vergelijkt. Wat blijkt nu: wanneer je vluchten opzoekt in incognitovenster, zakken de prijzen. En zelfs anoniem in het Engels zoeken geeft nog eens een ander resultaat. De prijs zakt opnieuw met een aantal euro’s. Als geregistreerde gebruiker betaal je dus al gauw tientallen euro’s meer voor dezelfde vlucht. Mooie tip dus voor wie binnenkort een vliegreisje boekt.

Concreet:
  • Voer zoekopdrachten uit in incognitovenster: open een Chrome-venster, klik op het icoontje ‘menu’ in de rechterbovenhoek en klik op ‘Nieuw incognitovenster’ of de sneltoets Ctrl + Shift + N
  • Om in incognito in het Engels te surfen pas je de taal aan bij instellingen: klik op hetzelfde ‘menu’-icoontje, klik op instellingen en wijzig bij de rubriek ‘talen’ de standaardtaal waarin Chrome ingesteld staat. 
Foto: shutterstock 
  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Hadden de lockdowns dan toch geen blijvend effect op het mentaal welzijn van jongeren?

Uit het SIGMA-onderzoek van de KU Leuven blijkt dat het aantal jongeren met psychische klachten niet [...]

26/10/2024

Tweedehandswagen kopen? Op de Car-Pass vind je niet alleen kilometers!

Droom je van een eerste wagen? Dan kies je wellicht voor tweedehands. Op de Car-Pass - een wettelijk [...]

25/10/2024

De Campus Cup winnen? Schrijf je nu in!

Na een sabbatjaar keert de Campus Cup, de studentenquiz van VRT, in het voorjaar van 2025 terug naar [...]

24/10/2024

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84