Image
17/11/2017

Black Friday: ook in België doe je gigantische koopjes


Het concept 'Black Friday' bestaat in de Verenigde Staten al meer dan 80 jaar, maar maakt ook in onze contreien zoetjesaan haar intrede. De koopjesdag valt traditioneel op de vierde vrijdag van november, dit jaar dus op de 24ste. Maar hoewel de titel klinkt alsof je enkel op vrijdag koopjes kan scoren, laten veel retailers de kortingen tot een week lang doorlopen. 

Enkele deelnemers om in de gaten te houden: Bol.com, Hema, Amazon, Ici Paris XL, La Redoute, MediaMarkt, Zalando, Adidas, Blokker, LeenBakker, Philips, Kr[efel en Coolblue. Bij die laatste zijn de kortingen trouwens vandaag al gestart.

De koopjesdag, traditioneel de dag na Thanksgiving, zorgt in de VS voor beroering. Er valt bijna elk jaar wel een dode te betreuren, die door een koophongerige menigte vertrappeld wordt. Het is de enige koopjesdag die op Wikipedia een lemma ‘geweld en chaos’ heeft. Wie helemaal geen dollartekentjes in de ogen krijgt op Black Friday, zijn de oprichters van Buy Nothing Day. De protestdag valt op dezelfde dag als Zwarte Vrijdag.

Foto: Shutterstock
  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Nieuwe verkorte lerarenopleiding in Brussel

Erasmushogeschool Brussel (EhB) ontwikkelde in samenwerking met scholengroepen in Brussel en de Vlaamse [...]

27/10/2023

Jongeren weten wat sparen is (maar hebben verder weinig financiële kennis)

In opdracht van Argenta ondervroeg onderzoeksbureau iVOX Belgische jongeren tussen 15 en 24 jaar over [...]

25/10/2023

Thomas More-studentes scoren met Lego-campagne

Een team studentes van de bachelor International Communication and Media van Thomas More in Mechelen [...]

24/10/2023

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84