De 'slimme bril' van Snapchat onmiddellijk groot succes
Hij is er dan, Spectacles, de camerabril voor Snapchat. Met de blitse zonnebril kan je korte filmpjes maken die je daarna op je Snapchataccount zet of met andere sociale media deelt. Hij is beschikbaar in drie kleuren: zwart, roze en blauw. Opvallend: de filmpjes die je maakt, zijn rond. Snap Inc., het bedrijf achter Snapchat, wil er maar een beperkt aantal van verkopen. Ze kosten 129 dollar (zo’n 120 euro), maar werden op eBay al voor grof geld verkocht.
Je koopt de bril voorlopig enkel in de Verenigde Staten. Je vindt ‘m ook niet in winkels, je koopt hem bij Snapbots¸ kanariegele verkoopautomaten die om de haverklap op een nieuwe plek staan. Op een speciale website zie je de locatie van de Snapbots. Telkens een nieuwe locatie bekend raakt, vormen zich meteen ellenlange rijen bij het apparaat. Eerst liep het in Californië storm, bij het hoofdkantoor in Los Angeles, daarna in Oklahoma.
Het is logisch dat het bedrijf achter Snapchat zich probeert heruit te vinden, zeggen analisten. Facebook en Instagram speelden al met een paar functies van de populaire app leentjebuur, denk maar aan Instagram Stories en Facebook Live. Snap Inc. beschrijft zich sinds kort dan ook als 'a camera company'.
Benieuwd of de Snapbot ook in Europa landt.
Foto: Youtube