Image
30/01/2017

Er zit een wel héél schunnige betekenis achter het McDonaldslogo


Als je sommige psychologen mag geloven, zit achter alles een dubbelzinnige betekenis. Ook het McDonald’s-logo ontsnapt niet aan de Freuds onder ons. De M staat natuurlijk voor McDonald’s, maar de ‘rondheid’ van de letters zou associaties moeten oproepen met… de borsten van je moeder. In de jaren 60 stond de fastfoodketen op het punt komaf te maken met het logo, maar psycholoog Louis Cheskin bracht het bedrijf op andere ideeën. Hij bleef erbij dat “het Freudiaans symbool van de voedende borsten” een voltreffer was. Dat lijkt misschien gek, maar vandaag de dag betalen bedrijven nog altijd miljoenen aan psychologen en marketingspecialisten die op zoek gaan naar onze diepste motivaties, om zo op mensen te kunnen inspelen zonder dat die dat beseffen. Griezelig!


Foto: jannoon028 / Shutterstock, Inc.
  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Vrouwen brengen leven in de brouwerij

Dat enkel mannen bier drinken, is uiteraard onzin. Maar het blijft niet enkel bij drinken, vrouwen kunnen [...]

30/04/2022

KdG-studenten krijgen les van Sportpaleis-CEO

Jan Van Esbroeck, de grote baas van het Sportpaleis, gaf de aftrap van het VLAJO-initiatief ‘Ondernemers [...]

24/04/2022

Jamies voor Vlaamse online videomakers uitgereikt

In De Grote Post in Oostende werden De Jamies uitgereikt, de awards voor Vlaamse online videomakers, [...]

23/04/2022

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84