Image
20/07/2017

Nieuwe studies tonen een heel positief gevolg van koffie aan


Ben jij ook niet te genieten zonder een schuimende cappuccino of een sterke espresso bij het ochtendgloren? Dan hebben we goed nieuws voor jou! Nieuwe studies tonen immers een bijzonder positief gevolg aan voor koffieliefhebbers.

Twee nieuwe studies hebben aangetoond dat koffiedrinkers langer zouden leven. Een eerste studie onderzocht maar liefst 520.000 mensen uit verscheidene Europese landen en concludeerde dat het drinken van koffie geassocieerd wordt met een lager risico op vroegtijdige sterfte omwille van talrijke gevolgen (denk, onder andere, aan hart-en vaatziektes). Een andere studie heeft hetzelfde goede nieuws. Verschillende niet-blanke gemeenschappen (onder andere Latino's, African-Americans, Indianen, Japanse Amerikaanse, enzovoort) werden onderzocht. Na deze mensen gedurende vijf jaar bestudeerd te hebben, concludeert ook dit onderzoek dat de koffiedrinkers onder hen een langer leven beschoren waren. Laat die Senseo maar wat overuren draaien!


 

SOCIAL





 

Job in the picture

5 coole wijken van Antwerpen

1) 't Zuid Hipper dan 't Zuid vind je niet in Antwerpen. Het lijkt soms bijna een BV-reservaat. [...]

16/02/2026

5 hippe Leuvense koffietenten

1) Koffie Onan Bij Onan draait alles om échte koffie, maar is er ook plaats voor een lekkere brownie [...]

09/02/2026

Zo zal de nieuwe campus van de Arteveldehogeschool eruitzien

In Gent bouwt de Arteveldehogeschool een gloednieuwe campus langs de Koopvaardijlaan, vlak bij de Oude [...]

03/02/2026

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84