Vero: hét nieuwste social media platform waarover iedereen het heeft
Social media platform Vero bestaat al enkele jaren maar kende nooit een groot succes. Tot nu dan toch, want sinds Instagram z’n algoritme weer eens veranderde, emigreren steeds meer invloedrijke instagrammers naar Vero. Het platform doet zijn naam enkel eer aan, want met z’n italiaanse vertaling voor waarheid, wil het aantonen dat het iedereen gelijke kansen biedt door iedereen even ‘zichtbaar’ te maken.
Algoritmes zijn uit den boze en ook die irritante advertenties zijn helemaal verleden tijd. Je hoeft geen 4 verschillende social mediaplatforms meer te gebruiken om verschillende soorten media te kunnen delen. Boeken, muziek, films, foto’s en nog zoveel meer worden met een simpele klik op de knop het wereldwijde web ingestuurd. Je kiest trouwens zelf met wie je deze informatie deelt door de personen waarmee je connecteert, aan te duiden als ‘goede vriend’, ‘vriend’ of ‘kennis’.
Toch zitten er enkele addertjes onder het gras. Opvallend is dat de kleine lettertjes toch wel een pak verschillen met die van grotere social media platformen zoals Facebook, Twitter of Instagram. Zo geef je bij inschrijving de app toestemming om al jouw gedeelde media vrij te mogen gebruiken en publiceren. De eerste miljoen subscribers krijgen hun account cadeau, maar aangezien Vero geen advertentie inkomsten ontvangt, zal je later moeten betalen om je account draaiende te houden.