Image
19/04/2018

Amper 1 student op 4 geïnteresseerd in het milieu


We posten graag eindeloos onze #wanderlust-foto’s van Ijsland, Zweden, Australië of andere epic natuurbestemmingen, onze koten staan vol met leuke plantjes en schattige cactussen en nu de zon loco aan het stralen is deze week zoeken we massaal het stadspark of onze achtertuin op. Dat we gek zijn op de natuur ligt dus voor hand. Logischerwijs zou je toch verwachten dat we wel wat kennis hebben over onze sweet sweet Moeder Natuur? Nope, verre van. Een onderzoek van Indiville heeft aangetoond dat de natuur belangrijk vinden, absoluut niet betekent dat we er ook effectief mee bezig zijn of er zelfs überhaupt iets van afweten. En dat is best wel alarmerend nieuws.

 

Het onderzoek toont aan 63% van de Belgische jongeren tussen 18 en 35 jaar wel vindt dat lucht- en waterkwaliteit, milieu en klimaat belangrijkere prioriteiten zijn dan economie, cultuur en technologie, maar dat 56% van hen zegt er onvoldoende van af te weten. Zo bekent één vierde van de jongeren dat ze eigenlijk geen flauw idee hebben waar natuurlijk mineraalwater vandaan komt en voelt maar 24% van hen zich verbonden met de natuur. Om die kloof tussen millennials en de natuur te dichten, komt Chaudfontaine met een reizende tentoonstelling. Vanaf vandaag!


De tentoonstelling passeert in Chaudfontaine (duh), Brussel en Gent en bestaat uit 6 panelen verspreid over de stad. Je kan er macrofoto’s bewonderen van verschillende natuurlijke elementen en eindelijk terug wat connecteren met Moeder Natuur herself. Het moeten niet altijd geitenwollensokken zijn hé. Meer info vind je op de Facebookpagina.

 
  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

5x terug in de Kortrijkse tijd

1) Kortrijk ontleent haar naam aan het Latijnse ‘Cortoriacum’ Cortoriacum betekent [...]

28/10/2024

Karaoke kan binnenkort ook in de cinema

Binnen enkele weken kan je bij Kinepolis Gent niet enkel meer terecht voor een gezellige film, ook voor [...]

27/10/2024

Hadden de lockdowns dan toch geen blijvend effect op het mentaal welzijn van jongeren?

Uit het SIGMA-onderzoek van de KU Leuven blijkt dat het aantal jongeren met psychische klachten niet [...]

26/10/2024

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84