Image
19/04/2018

Studente gaat uitdagingen aan om reis te kunnen betalen


Gras eten, vodka uit een vuile sok drinken en met een watermeloen als helm naar de les. Klinkt als een standaard foutgelopen spelletje “wat is de kans”, maar is eigenlijk het geniale geldinzamelplan van de Britse studente Charlotte Duff. Want waarom zou je zelf je vliegticket betalen als je er ook dwaze opdrachten voor kan uitvoeren in de plaats?

 

Momenteel studeert Britse studente Charlotte Duff in Maleisië, maar in mei vliegt ze terug naar haar thuisstad Newcastle voor het universiteitsbal. Aangezien zo’n vluchtje haar £692 of 799 euries zou gaan kosten, startte ze dan maar een crowdfundingcampagne voor zichzelf op. Elke keer er een bepaald bedrag werd overschreden, ging ze een nieuwe en nog gekkere uitdaging aan. Een week lang met sokken in teensandalen aan rondlopen? Check. Even lang met een unibrow je leven leiden? Check. Twintig Maleisische slakken, een bord gras en een vissenkop eten? Pittig degoutant, maar check. Onder andere nog op de lijst: 1/4e liter vodka uit een vuile sok drinken en een opgeblazen sumo-pak dragen tijdens de 12-uur durende vlucht naar huis.

 

Jammer genoeg is het opgehaalde bedrag maar op 46% van het uiteindelijk doel blijven steken en zal Charlotte, zoals ze op voorhand had beloofd, alle donaties terugstorten indien gewenst. Ook wel jammer dat ze die slakken dus voor niks heeft binnengespeeld.


Foto: JustGiving/Charlotte Duff

  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Een heel dorp in 1 appartementsgebouw

In het dorpje Whittier, in de Amerikaanse staat Alaska, wonen bijna alle inwoners in hetzelfde appartementsgebouw. [...]

15/05/2021

Vreemde trend: high meat

Geen idee is te bizar voor op het internet, al komt de high meat-trend wel in de buurt: je laat een [...]

14/05/2021

Elon Musk speelt gastheer van Saturday Night Live

Afgelopen zaterdag 8 mei mocht Elon Musk samen met Miley Cirus voor een avond gastheer zijn van de show [...]

13/05/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84