Image
19/04/2018

Studente gaat uitdagingen aan om reis te kunnen betalen


Gras eten, vodka uit een vuile sok drinken en met een watermeloen als helm naar de les. Klinkt als een standaard foutgelopen spelletje “wat is de kans”, maar is eigenlijk het geniale geldinzamelplan van de Britse studente Charlotte Duff. Want waarom zou je zelf je vliegticket betalen als je er ook dwaze opdrachten voor kan uitvoeren in de plaats?

 

Momenteel studeert Britse studente Charlotte Duff in Maleisië, maar in mei vliegt ze terug naar haar thuisstad Newcastle voor het universiteitsbal. Aangezien zo’n vluchtje haar £692 of 799 euries zou gaan kosten, startte ze dan maar een crowdfundingcampagne voor zichzelf op. Elke keer er een bepaald bedrag werd overschreden, ging ze een nieuwe en nog gekkere uitdaging aan. Een week lang met sokken in teensandalen aan rondlopen? Check. Even lang met een unibrow je leven leiden? Check. Twintig Maleisische slakken, een bord gras en een vissenkop eten? Pittig degoutant, maar check. Onder andere nog op de lijst: 1/4e liter vodka uit een vuile sok drinken en een opgeblazen sumo-pak dragen tijdens de 12-uur durende vlucht naar huis.

 

Jammer genoeg is het opgehaalde bedrag maar op 46% van het uiteindelijk doel blijven steken en zal Charlotte, zoals ze op voorhand had beloofd, alle donaties terugstorten indien gewenst. Ook wel jammer dat ze die slakken dus voor niks heeft binnengespeeld.


Foto: JustGiving/Charlotte Duff

  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Xtc-expo komt naar Gent

Vanaf vandaag kan je in Gent de allereerste xtc-expo van het land bezoeken. Hier kan je zogezegd de [...]

14/04/2024

Debat over levensbeschouwelijke kentekens op school

De Vlaamse hogescholen vragen een debat over de levensbeschouwelijke kentekens op school. Volgens hen [...]

14/04/2024

De Warmste Week vindt opnieuw plaats in Brugge

Voor het tweede jaar op rij trekt De Warmste Week naar ’t Zand in Brugge. Dat is bekendgemaakt [...]

13/04/2024

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84