Image
07/09/2018

Student prankt McDo 51 dagen lang


McDonald's filialen hangen vol kaders en posters van random happy people. Echt waar. Je moet er eens op letten, bijna élke muur draagt zo'n reclameprent. Bijna. Amerikaans YouTuber en universteitsstudent Jevh Maravilla had z'n buik vol van de fake foto's, vooral omdat alle mensen op die foto's stereotiepe Amerikanen zijn, dus toen hij in 'zijn' McDo een kale muur spotte, greep hij zijn kans. Samen met een vriend liet hij een foto maken en uitvergroten, trok hij een McDo-uniform en namaakbadge aan, en schakelde als 'interieurvormgever' werknemers in om het kader op te hangen. 51 dagen later had het personeel nog steeds niets opgemerkt en stuurde hij dus zelf maar een tweet de wereld in. Ook op zijn videokanaal verscheen een boodschap: "Ik weet niet of jullie het al gemerkt hadden, maar er zijn maar weinig Aziatische mensen te zien in de media. Toen ik enkele weken geleden met mijn maat Christian in de McDonald's aan het eten waren, viel het ons op dat er in de reclamefoto's op de muren zelfs geen enkele Aziaat te spotten was. Het leek me leuk daar verandering in te brengen." Twitter reageerde enthousiast op de stunt van de studenten, en ook de fastfoodketen zelf reageerde positief: "We streven naar diversteit in alle aspecten in onze restaurants, en kunnen de creativiteit van deze studenten alleen maar steunen. Hopelijk komen ze snel nog eens langs."

 
  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Vanaf 16 jaar verplicht naar de Europese verkiezingen

Ook 16- en 17-jarigen zullen op 9 juni moeten stemmen voor de Europese verkiezingen. Dat heeft het Grondwettelijk [...]

04/06/2024

Brainfood voor blok en examens

Blokken en examens, dat betekent vele uren aan je bureau doorbrengen. Maar hoe kun je je hardwerkende [...]

03/06/2024

Brusselse scholieren oefenen Nederlands met Vlaamse Studenten

Sinds november vorig jaar biedt Parlangi Brusselse anderstalige scholieren de kans om hun Nederlands [...]

31/05/2024

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84