Image
27/10/2018

Hallelujah! Het Vaticaan heeft z’n eigen versie van Pokémon Go


Religie en zingeving mag wel een verplicht vak zijn in het middelbaar, toch is het schrijnend hoe weinig we ons de dag van vandaag nog bezighouden met religie. Geef toe, we tokkelen liever passief op onze smartphones dan dat we een zondagochtend onze broeken gaan verslijten in de ochtendmis. Aan de hand van hedendaagse technologie, wil het Vaticaan verandering brengen in de houding die jongeren aannemen tegenover de Katholieke Kerk. Daarom ontwierp het Vaticaan een Pokémon Go-achtige app, waarmee jongeren zich opnieuw kunnen verbinden met de geschiedenis van het Vaticaan en de leer van de Katholieke Kerk. Je kan de app vinden onder de kernwoorden ‘Follow JC GO’. Al hopen wij op een naamswijziging naar Popemon Go.

De app heeft dezelfde werking als Pokémon Go, maar deze keer maken de intensieve zoektochten naar één van de 150 Pokémon plaats voor een religieuze zoektocht naar verschillende heiligverklaarde figuren. Eens je ze allemaal ‘gevangen’ hebt, wordt jouw religieuze ‘vriendengroep’ een evangelisch team die jou helpen om de leer van Jezus te volgen. Je kan trouwens extra punten verdienen door een kerk te bezoeken.  Net zoals in de Sims moet je ook bepaalde waarden van je evangelie-squad in de gaten houden. Denk maar aan voeding, hydratatie en het aantal gebeden. De app is momenteel enkel beschikbaar in Italië en Spanje, maar binnenkort zal het spel ook in het Engels en Portugees te verkrijgen zijn. De app is niet alleen goed voor je geweten, maar leidt je ook doorheen Vaticaanstad. Twee vliegen in één klap dus!
 

  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Zuid-Koreaanse tiener boekt megawinst via aandelen

De 12-jarige Kwon Joon uit Seoel heeft in minder dan een jaar tijd zo’n 43% winst geboekt via [...]

20/02/2021

Nooit meer examenstress dankzij wasbaar kostuum

Herken je dit: je draagt een kostuum op het mondeling examen en daarna blijf je ermee op café [...]

20/02/2021

Albert Heijn krijgt kritiek op promo-actie 1+5 gratis

Winkelketen Albert Heijn genereert heel wat media-aandacht met hun promo-actie 1+5 gratis. Experten [...]

19/02/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84