Image
10/02/2020

Eerste ScreenX-zaal in Antwerpen zorgt voor intensere filmervaring

Sinds kort kan je in Kinepolis Antwerpen genieten van een nog intensere 270-graden filmervaring. De stad opende vorige week de deuren van de eerste Belgische ‘ScreenX’-zaal, een multi-projectie bioscooptechnologie. Het panoramische beeld – gecreëerd door twee extra schermen aan de twee zijkanten van de zaal – dompelt je volledig onder in het verhaal.

Bezoekers van Kinepolis Antwerpen mochten vorige woensdag in primeur een ‘ScreenX’-zaal beleven. De nieuwe superheldenfilm ‘Birds of Prey’ werd getoond. In de film komen veel actiescènes voor, ideaal dus voor een 270°-beleving. De ScreenX-ervaring wordt beperkt tot fragmenten van de film, waar het een meerwaarde biedt en extra sfeer kan scheppen. Vooral wanneer de film in versnelling komt, treden de zijbeelden in werking.

Voor het project werkte Kinepolis samen met CJ 4DPLEX, een belangrijke wereldspeler in de bioscooptechnologie. Antwerpen heeft hiermee een primeur in België. De afgelopen maanden werd ook al een ScreenX-zaal geopend in Kinepolis Madrid, Utrecht, Lomme en Metz.

Stijn Vanspauwen, de country manager box-office, sales en marketing van Kinepolis België geeft aan dat het project past in het verbreding van het filmaanbod. “ScreenX past in ons aanbod om filmfans de keuze te bieden tussen verschillende belevingen.” Hij laat bovendien weten dat ook de grote filmstudio’s zoals Disney, Sony en Warner geïnteresseerd zijn in ScreenX-mogelijkheden.

Voor een film in de ScreenX-zaal betaal je 4 euro meer bovenop een standaardticket. Voorlopig is ScreenX enkel in Antwerpen beschikbaar.
 
 (Sophie S.)

  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Franse student plaatst cv op blikje Red Bull

De Franse communicatiestudent Victor Laforge wou maar al te graag een job scoren bij Red Bull en vond [...]

27/05/2022

Online jongerenprofiel geeft zicht op eigen kindertijd

Veel jongeren die op jonge leeftijd in contact komen met hulpverlening, hebben op latere leeftijd moeite [...]

26/05/2022

Jongeren praten onderling vaak over geld

Meer dan de helft van de jongeren van 18 tot 24 jaar (54%) praat minstens maandelijks met vrienden over [...]

25/05/2022

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84