Image
06/03/2020

“Belgium” vervangt “Leuven” op etiket Stella

Aandachtige drinkers van Stellabier, zullen binnenkort opmerken dat er ‘Belgium’ op het etiket staat in plaats van ‘Leuven’. Het Leuvens stadsbestuur vindt het jammer. “Leuven is Stella en nu verdwijnt er een stukje Leuvense identiteit”, klinkt het.

Voor brouwerij AB InBev past de verandering van het etiket binnen de internationale strategie. Ze willen dat Stella Artois een internationaal bier wordt.  Het was al bekend dat alle bruine flesjes in een groene versie zouden verschijnen. In het buitenland bestaan de vernieuwde flesjes al, nu dus ook in België. “We willen dat al onze flesjes dezelfde visuele identiteit hebben”, meldt Karolien Cloots aan VRT NWS. 

Het stadsbestuur zit binnenkort samen met AB InBev om te bespreken wat het gevolg zou kunnen zijn voor Leuven. Het Leuvense bestuur vindt dat er absoluut gepraat moet worden over de Leuvense identiteit.

(Sophie S.)
  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Jongeren weten wat sparen is (maar hebben verder weinig financiële kennis)

In opdracht van Argenta ondervroeg onderzoeksbureau iVOX Belgische jongeren tussen 15 en 24 jaar over [...]

25/10/2023

Thomas More-studentes scoren met Lego-campagne

Een team studentes van de bachelor International Communication and Media van Thomas More in Mechelen [...]

24/10/2023

Droom voor shopaholics: studeren op de Meir

Karel de Grote Hogeschool en projectontwikkelaar Meir Corner bouwen een nieuwe campus op de voormalige [...]

19/10/2023

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84