Image
21/03/2020

Vers bloed: Tik Tok-ster Stien Edlund

Stien Edlund (18)
 
* 2,6 miljoen volgers op TikTok
* 147.000 abonnees op YouTube
* 182.000 volgers op Instagram
* Woont in Melsbroek
* Studeert Communicatiewetenschappen aan de Vrije Universiteit Brussel
* Werkt voor VTM Kids en Ketnet
* Doet sportaerobics op competitieniveau
* Heeft een eigen kledinglijn bij ZEB
 

HOE HET BEGON
 
"Het is allemaal begonnen met TikTok, dat drieënhalf jaar geleden nog Musical.ly heette. Een vriendin van mij had me die app aangeraden. In het begin postte ik niet zoveel, gewoon af en toe eens een video met vrienden. Toen was er een challenge op TikTok. Met twee vriendinnen deed ik een synchroon dansje. TikTok zelf merkte onze video op. Ze hebben die uitgelicht en we gingen viral. Ik kreeg 300.000 likes en had er in één klap 10.000 volgers bij. Ik ben dan blijven plaatsen. De 10.000 volgers werden er 20.000, na een maand waren het er al 100.000, en het bleef maar groeien."
 
"Voor ik het wist was ik de populairste Belgische Tiktokster. VTM Nieuws stond voor mijn deur en ik kwam in de krant. En kijk, ondertussen heb ik 2,6 miljoen volgers. Uiteraard heb ik het niet bij TikTok gehouden. Ik ben ook gaan posten op Instagram en YouTube."
 
STIENS GEHEIM
 
"Wees origineel. Je krijgt pas volgers als je iets anders doet dan de anderen. En blijf jezelf. Ik ben ook maar gewoon een meisje van achttien, ik ga niet naast mijn schoenen lopen omdat ik zoveel volgers heb."
 
"Bij VTM Kids hadden ze mijn TikTok-filmpjes gezien en ze hebben me gecontacteerd. Zo is de bal aan het rollen gegaan. Ondertussen doe ik ook wat dingen voor Ketnet. Allemaal uitvloeisels van mijn succes op social media. Ik zou in de toekomst graag nog meer voor tv werken. Programma's presenteren, dat is mijn droom. Misschien lukt dat wel bij VTM.
 
EIGEN KLEDINGLIJN

"Deze winter heb ik al mijn vierde kledingcollectie gelanceerd bij ZEB. We beginnen telkens met een brainstormsessie, waar ik samen met het designteam de opkomende trends van het seizoen bekijk en kies welke items ik zeker in de collectie wil. Dan maken we de ontwerpen, kiezen we de stoffen en passen we alles door. Het tofste vind ik de fotoshoots. Voor deze collectie zijn we naar The Smile Safari geweest, het pop-up Instagrammuseum in Brussel."

DANSEN OP HOOG NIVEAU
 
"Dansen doe ik op competitieniveau. Ik train zes keer per week. Sportaerobics, iets met veel pompen, lenigheid en kracht. In oktober zijn we wereldkampioen geworden met ons team, en derde als trio. Momenteel ben ik aan het trainen voor het Belgisch kampioenschap. Daar kruipt veel tijd in, maar de trucjes die ik al dansend leer, kan ik gebruiken in mijn video's."
 
INFLUENCER?
 
"Ik heb niet zo graag dat men mij influencer noemt. Ik vind het geen leuk woord. Een belediging zou ik het niet noemen, maar iedereen associeert influencers met gratis spullen krijgen, niets kunnen en gewoon volgers verzamelen. Ik noem mezelf liever content creator."
 
STUDEREN MET STIEN
 
"Ik beschouw mijn inkomsten als een studentenjob."
 
Stien: Ik zit in het eerste jaar Communicatiewetenschappen op de Vrije Universiteit Brussel. Zo leer ik de media doorgronden achter de schermen, daar kan ik later nog veel kanten mee uit. Ik wil in elk geval een diploma halen, want in het secundair heb ik zes jaar Latijn gevolgd en ik wil mijn studies voortzetten.
GUIDO: Kan je je studies combineren met je andere activiteiten?
Stien: Door mijn drukke agenda heb ik weinig tijd om te studeren, maar dat was in het secundair ook al zo. Men vraagt me wel eens hoe ik dat volhoud. Wel, ik ben een goede planner en ik studeer snel. Ik studeer ook in de auto of in de trein.
GUIDO: Heb je het uitgaansleven in Brussel al leren kennen?
Stien: Ik ga liever uit in Leuven, maar de td's op de VUB zijn wel tof. Eten doe ik ook graag op de campus zelf: het studentenrestaurant is goedkoop en echt lekker.
GUIDO: Ben jij de rijkste studente van je jaar?
Stien: (lacht) Dat weet ik niet. Ik beschouw mijn inkomsten als een studentenjob. Misschien zou ik er wel van kunnen leven, maar ik wil eerst en vooral studeren en jong zijn.
 
  (Herbert DP.)

Comment

  • Slider
  • Slider
  • Slider
  • Slider
  • Slider
  • Slider

SOCIAL



Poll

Job in the picture

  • Slider

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84