Image
20/03/2020

‘After Hours’, nieuw album van ‘The Weeknd’

‘After Hours’, zo heet het nieuwe album van de Canadese singer-songwriter The Weeknd. Een lichtpunt in deze tijd voor zijn fans dus. De artiest scoort momenteel hoge toppen met ‘Blinding Lights’, zijn gloednieuwe single die je ook zal vinden op zijn nieuwe album. In oktober staat The Weeknd met zijn wereldtournee ‘The After Hours tour’ in het Sportpaleis in Antwerpen.

‘The Weeknd’ onthulde vorige maand zelf op sociale media dat zijn nieuwe album op 20 maart zou uitkomen. Aan deze belofte heeft hij zich duidelijk gehouden. Zijn nieuwe album ‘After Hours’ bestaat uit veertien liedjes. Bijzonder is dat het allemaal zijn eigen liedjes zijn, zonder één samenwerking. Dit was bij sommige andere liedjes wél het geval, zoals bij zijn hit ‘Starboy’ waar je ook Kendrick Lamar, Daft Punk en Lana Del Rey kon op horen.  

Het is verrassend dat The Weeknd de release van zijn album toch liet doorgaan, ondanks de coronacrisis die heel de wereld in de ban houdt. Veel artiesten, zoals onder andere Alicia Keys, stelden hun release uit bij gebrek aan mogelijkheden om te promoten. De beslissing van The Weeknd is op zich geen verrassing. De artiest deed hiervoor ook nooit aan promotours en blijft toch records breken.

Nog voor de release, werd zijn nieuw album al een miljoen keer gedownload op Spotify. Dat is een nieuw record. Buiten de hit ‘Blinding Lights’, staan ook de nummers ‘Heartless’ en ‘After Hours’ op het album. Die laatste duurt opmerkelijk zes minuten en bevat halfweg een opvallende verandering in de beat. 

(Sophie S.)
  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Fuif vanuit je kot op de beats van 2 Fabiola

Nog geen plannen morgenavond, 14 mei? Die kans zit er best wel in. Teleblok doet daar iets aan en organiseert [...]

13/05/2020

Een digitale catwalk voor Antwerpse modestudenten

Afstuderen ten tijde van corona, dat is iets wat je niet snel zal vergeten. Zeker voor studenten uit [...]

11/05/2020

Ook Vlaamse hogescholen investeren in mondmaskers

Als de lessen op 18 mei terug mogen hervatten, zal een mondmasker niet uit de aula weg te denken zijn. [...]

11/05/2020

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84